تاريخ : یک شنبه 2 آذر 1399برچسب:ترفندهای پاورپوئنت (PowerPoint Tips), | 18:33 | نويسنده : نشان دار بی نشان |


تاريخ : دو شنبه 26 آبان 1399برچسب:ترفند, دستگاه, موبایل , | 9:27 | نويسنده : نشان دار بی نشان |


تاريخ : دو شنبه 26 آبان 1399برچسب:, | 9:26 | نويسنده : نشان دار بی نشان |


تاريخ : دو شنبه 26 آبان 1399برچسب:مبانی Ipad, | 9:25 | نويسنده : نشان دار بی نشان |


تاريخ : دو شنبه 26 آبان 1399برچسب:مبانی, ChromeBook, | 9:22 | نويسنده : نشان دار بی نشان |

رابط کاربری Windows 10 

  

میزکار و منوی شروع

 

 

باز کردن و سفارشی سازی منوی شروع 

منوی Start شامل برنامه ها ، تنظیمات و پرونده ها به همراه Live Tiles است. برخی از برنامه ها می توانند به صورت Live Tiles نمایش داده شوند ، که می تواند اطلاعات پویا را از آن برنامه نشان دهد. به عنوان مثال ، پیام های پستی در کاشی برنامه Mail خلاصه می شوند ، در حالی که کاشی برنامه Weather پیش بینی آب و هوا شما را نشان می دهد.

اگرچه ویندوز 8 منوی استارت قدیمی را با صفحه شروع جایگزین کرد ، منوی شروع دوباره و بهتر از قبل در ویندوز 10 است. با دسترسی به منوی شروع خود استفاده از ویندوز 10 را شروع کنید.دکمه شروع

  میانبر

دستورات حساب را مشاهده کنید

برای قرار دادن لیست کامل برنامه ها و برنامه ها در فهرست شروع ، برخی از ویژگی ها مانند File Explorer ، برنامه تنظیمات ، عکس حساب کاربری و دکمه روشن در سمت چپ نشان داده شده است.

حساب کاربری و پروفایل

 گزینه های حساب کاربری

حساب کاربری از منوی شروع





تاريخ : شنبه 24 آبان 1399برچسب:, | 10:46 | نويسنده : نشان دار بی نشان |

 

iOS 12

سوالات متداول

در سپتامبر 2018 ، اپل iOS 12 را منتشر کرد. ما می خواهیم مختصری از iOS 12 را به شما ارائه دهیم و سعی کنیم به برخی از سوالاتی که در این زمان ممکن است داشته باشید پاسخ دهیم.

iOS 12 چیست؟

iOS 12 یک سیستم عامل موبایل برای دستگاه های اپل ، از جمله آیفون ، آیپد و iPod Touch است.

معرفی سیستم عامل IOS

 

قیمت آن چند است؟


هیچ چی. iOS 12 مانند همه نسخه های قبلی iOS رایگان بارگیری می شود.

چه زمانی موجود است؟


iOS 12 اکنون در دسترس است. در سپتامبر 2018 منتشر شد.

چه چیزهایی در iOS 12 وجود دارد؟

iOS 12 شامل اصلاحات ، بهبودها و ویژگی های جدید متعددی است. در اینجا فقط چند نمونه ذکر شده است:

بهبود سرعت: iOS 12 سریعتر از iOS 11 طراحی شده است و به شما امکان می دهد برنامه ها حتی در دستگاه های قدیمی نیز با سرعت بیشتری باز شوند.
عکس ها: بسیاری از افراد با تلفن یا تبلت خود عکس های زیادی می گیرند و الک کردن همه آنها برای یافتن بهترین ها گاهی اوقات چالش برانگیز است. iOS 12 از هوش مصنوعی برای انجام بیشتر این کارها برای شما استفاده می کند و سپس عکس هایی را که فکر می کنید می خواهید به اشتراک بگذارید به شما نشان می دهد. همچنین به شما امکان می دهد عکس ها را بر اساس کلمات یا دسته بندی های خاص جستجو کنید.
ویژگی های جدید Siri : چندین ویژگی جدید برای مفیدتر کردن آن به سیری ، دستیار مجازی داخلی اضافه شد. ویژگی جدید میانبرها به Siri امکان می دهد تا در بسیاری از برنامه های شخص ثالث مورد استفاده قرار گیرد. با ویژگی Suggestions ، سیری می تواند کارهای روزمره شما را بیاموزد و یادآوری های مفیدی را به شما پیشنهاد دهد.
زمان صفحه: صرف زمان زیاد روی تلفن یا رایانه لوحی می تواند ناسالم باشد. ویژگی Screen Time برای کمک به شما در کنترل میزان زمان صرف دستگاه شما از جمله مدت زمانی که در هر برنامه صرف می کنید ، طراحی شده است. همچنین به شما امکان می دهد محدودیت های زمانی را برای برنامه ها تعیین کنید و محتوای نامناسب را مسدود کنید ، که به خصوص اگر بچه های شما از دستگاه استفاده کنند بسیار مفید است.
ویژگی های جدید واقعیت افزوده AR): iOS 12) ویژگی های واقعیت افزوده iOS 11 را بهبود می بخشد ، به شما امکان می دهد اشیا objects را با دوربین دستگاه خود اندازه گیری دقیق کنید ، بازی های چند نفره و موارد دیگر انجام دهید.
FaceTime گروهی: FaceTime اکنون به شما امکان برقراری تماس ویدیویی با گروه ها را می دهد (حداکثر 32 نفر به طور هم زمان). به خاطر داشته باشید که FaceTime فقط در macOS و iOS در دسترس است. اگر می خواهید با یک کاربر Windows یا Android صحبت کنید ، می توانید به جای آن از Google Hangouts یا Skype استفاده کنید.


چه کسی می تواند iOS 12 را دریافت کند؟


هر کسی که دارای iPhone ، iPad یا iPod Touch سازگار باشد می تواند به iOS 12 ارتقا یابد. لیست کاملی از دستگاه های سازگار در زیر است.

مدل های سازگار آیفون:

آیفون X

آیفون 8
آیفون 8 پلاس
آیفون 7
آیفون 7 پلاس
آیفون 6 اس
آیفون 6 اس پلاس
آیفون 6
آیفون 6 پلاس
آیفون SE
آیفون 5S (توجه: آیفون 5 و 5C قادر به ارتقا نیستند.)


مدل های سازگار iPad:

iPad Pro (همه نسخه ها)

iPad Air 2
آیپد ایر
iPad (نسل 5 و جدیدتر)
iPad Mini 4
iPad Mini 3
iPad Mini 2
مدل های سازگار iPod Touch:

iPod Touch (نسل ششم)

چگونه iOS 12 را دریافت می کنم؟

اگر بعد از عرضه iOS 12 دستگاه جدید iOS بخرید ، از قبل نصب شده است. برای نصب آن نیازی به هیچ کاری ندارید.

اگر از قبل دستگاه iOS سازگار دارید ، می توانید با رفتن به تنظیمات ، انتخاب عمومی و ضربه زدن روی Software Update ، iOS 12 را بارگیری و نصب کنید.

آپدیت و بارگیری IOS 12

 

آیا من نیاز به ارتقا دارم؟


اگرچه نیازی به آن نیست ، اما بهتر است در صورت امکان دستگاه خود را به iOS 12 ارتقا دهید. این به شما کمک می کند تا تلفن شما به روز باشد و با برنامه های جدید کار کند.

در صورت عدم بروزرسانی ، آیا همچنان می توانم برنامه های جدیدتری را بارگیری کنم؟


هنوز هم می توانید اکثر برنامه ها را بارگیری کنید حتی اگر iOS 12 ندارید. با این حال ، برخی از برنامه ها ممکن است فقط در iOS 12 در دسترس باشند.

برای برنامه هایی که از قبل روی دستگاه خود نصب کرده اید ، این امکان وجود دارد که به روزرسانی های آینده فقط با iOS 12 سازگار باشند. در این حالت ، برنامه همچنان به کار خود ادامه می دهد ، اما شما نمی توانید به جدیدترین نسخه خود را به روز کنید.

آیا بعد از ارتقا ، برنامه های من همچنان در آنجا خواهند بود؟


آره. هر برنامه ای که قبلاً بر روی تلفن خود نصب کرده اید ، پس از ارتقا به iOS 12 ، همچنان در آنجا خواهد بود. برخی از برنامه های داخلی Apple ، مانند Messages و Calendar ، هنگام ارتقا ، به طور خودکار به روز می شوند.

آیا برنامه های من بعد از ارتقا همچنان کار خواهند کرد؟


تقریباً همه برنامه های نصب شده در iOS 11 همچنان باید در iOS 12 کار کنند. با این حال ، اگر از iOS 10 یا نسخه بالاتر استفاده می کنید ، ممکن است برخی از برنامه های 32 بیتی داشته باشید که با iOS 11 یا 12 سازگار نیستند. برنامه -bit ، پیامی مانند پیام زیر را مشاهده خواهید کرد:

بخش بروز رسانی IOS

 

اگر برنامه ای سازگار نیست ، ممکن است بتوانید برنامه مشابهی را برای جایگزینی آن پیدا کنید. همچنین می توانید با توسعه دهنده برنامه تماس بگیرید و از آنها بخواهید که آیا آنها قصد دارند نسخه 64 بیتی را منتشر کنند.

بنابراین شما یک آیفون می خواهید

آیفون اپل از زمان راه اندازی در سال 2007 به یک وسیله محبوبیت گسترده تبدیل شده است. با این وجود قبل از خرید آیفون ، باید با گزینه های مختلفی که باید انتخاب کنید آشنا شوید. این شامل تصمیم گیری در مورد قرارداد تلفن همراه ماهانه و محل خرید آیفون خود می باشد - به صورت آنلاین ، از اپل یا خرده فروش دیگر.

درک گزینه های شما


گزینه های متنوعی برای آیفون در حال حاضر موجود است.

iPhone XR و iPhone XS: این نسخه ها کاملاً شبیه به یکدیگر هستند. برخلاف مدل های قبلی آیفون ، آنها از یک صفحه نمایش تمام صفحه برخوردار هستند ، به این معنی که کل قسمت جلوی گوشی یک صفحه نمایش بزرگ است و فاقد دکمه Home است. آنها نسبت به نسخه های قبلی گران ترند ، اما عملکرد بهتری دارند و ویژگی های اضافی دیگری نیز ندارند که با نسخه های قدیمی تر از جمله Face ID و صفحه نمایش های بهتر در دسترس نیستند.
نسخه های قدیمی تر: اپل همچنان مدل های قبلی آیفون را نیز به فروش می رساند. فناوری آنها کمی قدیمی است ، اما هنوز عملکرد خوبی دارند و همچنین نسبت به نسخه های جدید ارزان ترند.
برای مقایسه مدل های آیفون و مشاهده مدل های مختلف در کنار هم به Apple.com مراجعه کنید.

کدام مدل برای شما مناسب است؟

اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام مدل را می خواهید ، کمی وقت بگذارید و به ویژگی هایی که برای شما مهم هستند و چگونگی قرار گرفتن آنها در بودجه خود فکر کنید. مواردی که باید قبل از خرید در نظر بگیرید شامل قرارداد خدمات تلفن همراه (آیا می توانید ماهیانه قبض تلفن همراه را پرداخت کنید؟) و ذخیره اطلاعات (آیا به مقدار زیادی احتیاج دارید یا فقط اندک؟).

قرارداد خدمات همراه
برای برقراری تماس تلفنی با iPhone خود ، باید خدمات تلفن همراه را خریداری کنید. ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه متناسب با بودجه و سبک زندگی شما برنامه های متنوعی را ارائه می دهند ، اما گاهی اوقات انتخاب یک برنامه به ویژه دشوار است. برخی از وب سایت های شخص ثالث مانند whistleOut و Wirefly با اجازه دادن به شما در انتخاب برخی از ویژگی های مورد نظر شما و ارائه لیستی از برنامه های منطبق با معیارهای شما ، می توانند به سهولت این انتخاب کمک کنند.

اگر برای قرارداد جدید تلفن همراه یا تلفن همراه آماده نیستید ، iPod Touch می تواند گزینه ای برای شما باشد. این اکثر ویژگی های آیفون را دارد اما نمی توان از آن برای برقراری تماس تلفنی یا ارسال پیام کوتاه استفاده کرد. با این وجود می توانید از طریق Wi-Fi به اینترنت متصل شوید و برنامه ها را از App Store بارگیری کنید.

ذخیره اطلاعات
روش های مختلفی برای دسترسی به ذخیره داده ها در iPhone شما وجود دارد. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری درباره آنها فکر کنید:

با 64 گیگابایت حافظه (64 گیگابایت حافظه) ، کوچکترین مدل ذخیره سازی داده کافی برای بسیاری از کاربران را دارد. با این حال ، اگر پیش بینی می کنید موسیقی ، فیلم و نمایش های تلویزیونی زیادی را در دستگاه خود ذخیره کنید ، ممکن است بخواهید مدل 128 یا 256 گیگابایتی را خریداری کنید.
اگر واقعاً به فضای ذخیره سازی زیادی نیاز دارید ، قبل از خرید یکی از مدل های بزرگتر و گران قیمت ، به سرویس iCloud اپل نگاه کنید. iCloud به شما امکان می دهد رسانه خود را در فضای ابری (به عبارتی آنلاین) ذخیره کنید ، بنابراین دیگر نگران ذخیره سازی آن در دستگاه خود نخواهید بود. در درس همگام سازی آیفون با نگاهی دقیق به iCloud خواهیم پرداخت.
برای کمک بیشتر در تصمیم گیری ، همیشه می توانید از یک همکار در فروشگاه Apple محلی خود راهنمایی بخواهید. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کالای مورد علاقه خود با 1-800-MY-APPLE تماس بگیرید.

وقتی آماده خرید هستید
هنگامی که برای انجام خرید آماده هستید ، چندین گزینه پیش رو دارید. بسته به موارد دلخواه ، می توانید iPhone خود را خریداری کرده و برای یک برنامه خدمات تلفن همراه ثبت نام کنید:

خرید آیفون مستقیماً از اپل بصورت آنلاین یا فروشگاه محلی اپل
انتخاب یک خرده فروش شخص ثالث مانند Target ، Walmart یا Best Buy
اگر می خواهید ارائه دهندگان خدمات را تغییر دهید یا تلفن فعلی خود را به iPhone ارتقا دهید ، از طریق AT&T ، Sprint ، Verizon Wireless یا T-Mobile مراجعه کنید
تصمیم شما احتمالاً به ارائه دهنده ای برمی گردد که آیفون مورد نظر شما را در انبار موجود دارد و برنامه خدمات تلفن همراهی که برای شما مناسب است. ممکن است متوجه شوید که قبل از خرید آیفون جدید خود کمی تحقیق کرده اید تا یک برنامه مناسب پیدا کنید.

از هرگونه فروش ، تبلیغات یا هدایای مسابقه ای که به نظر می رسد بیش از حد مناسب برای صحت باشد ، مراقب باشید. از آنجا که آیفون تقاضای زیادی دارد ، همیشه کلاهبرداران و سایر فروشندگان بی اعتبار - به ویژه آنلاین - وجود خواهند داشت که سعی خواهند کرد از خریداران بی خبر استفاده کنند. در صورت تردید ، دستگاه خود را از یک خرده فروش مشهور خریداری کنید.



تاريخ : سه شنبه 20 آبان 1399برچسب:, | 12:47 | نويسنده : نشان دار بی نشان |

macOS چیست؟

macOS یک سیستم عامل است که توسط اپل طراحی شده است. سیستم عامل همان چیزی است که به شما امکان می دهد از رایانه استفاده کنید. macOS در همه رایانه های جدید Apple Macintosh (که معمولاً با نام Mac شناخته می شوند) از قبل بارگیری می شود.

macOS امکان انجام انواع کارهای روزمره را در رایانه شما فراهم می کند. به عنوان مثال ، می توانید از آن برای مرور اینترنت ، بررسی ایمیل ، ویرایش عکس های دیجیتالی ، گوش دادن به موسیقی و بازی استفاده کنید.

میزکار سیستم عامل مکینتاش

 

از macOS در برخی دفاتر نیز استفاده می شود زیرا به شما امکان دسترسی به ابزارهای بهره وری مانند تقویم ها ، پردازنده های کلمه و صفحه گسترده را می دهد.

اسکرین شاتی از برنامه ورد منطبق با سیستم عامل مک

 

نسخه های قبلی macOS از اواسط دهه 1980 وجود داشته است. از آن زمان نسخه های زیادی وجود داشته است ، اما نسخه های اخیر شامل macOS Mojave (2018) ، High Sierra (2017) ، Sierra (2016) است. El Capitan (2015) ، و Yosemite (2014).

در برخی از نسخه های قدیمی تر ، macOS را OS X می نامیدند (O-S ten تلفظ می شود). با این حال ، بسیاری از افراد از اصطلاحات OS X و macOS به جای یکدیگر استفاده می کنند زیرا عملکرد اساسی سیستم عامل هنوز بسیار شبیه است.

شروع کار با macOS

چه در سیستم عامل رایانه تازه وارد باشید و چه در سیستم عامل macOS تازه وارد هستید ، یادگیری اصول استفاده از رایانه مهم است. اگر در حال حاضر همه چیز کمی طاقت فرسا به نظر می رسد ، نگران نباشید! ما گام به گام شما را از آن عبور خواهیم داد و اساسی ترین مواردی را که باید بدانید مانند نحوه کار با دسک تاپ ، باز و بسته شدن پنجره ها و خاموش کردن رایانه به شما نشان خواهیم داد.

دسک تاپ

پس از شروع کار رایانه ، اولین چیزی که می بینید دسک تاپ است. می توانید میز کار را به عنوان اصلی ترین فضای کاری رایانه خود در نظر بگیرید. از اینجا ، می توانید فایل ها ، برنامه ها را باز کرده و به اینترنت دسترسی پیدا کنید ، از جمله کارهای دیگر.

عناصر میزکار سیستم عامل مک

 

کار با برنامه ها

برنامه Application - همچنین به عنوان برنامه Program شناخته می شود - نوعی نرم افزار است که به شما امکان می دهد کارهای خود را در رایانه خود انجام دهید. macOS همراه با برنامه های بسیاری است که می توانید استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید در اینترنت مرور کنید ، می توانید از Safari ، مرورگر وب داخلی برای macOS استفاده کنید. یکی از ساده ترین راه ها برای باز کردن برنامه ، کلیک کردن روی نماد آن در بارانداز Doc است.

برای باز کردن برنامه:

1. با استفاده از ماوس ، روی نماد برنامه در بارانداز کلیک کنید. در مثال ، ما  Safari را باز خواهیم کرد.

باز کردن یک برنامه

 

2. برنامه در یک پنجره جدید ظاهر می شود.

 محیط برنامه باز شده

اگر برنامه مورد نظر خود را نمی بینید ، روی نماد Spotlight در گوشه بالا سمت راست صفحه کلیک کنید و نام برنامه را با صفحه کلید تایپ کنید تا آن را جستجو کنید.

جستجو برنامه با Spotlight

 

کار با پنجره ها

هر زمان که پرونده ، پوشه یا برنامه ای را باز کنید ، در یک پنجره جدید ظاهر می شود. شما می توانید چندین مورد را همزمان در پنجره های مختلف باز کنید. شما همیشه از ویندوز استفاده خواهید کرد ، بنابراین مهم است که نحوه استفاده از پنجره های باز ، جابجایی و تغییر اندازه پنجره ها و بستن پنجره ها هنگام استفاده از آنها مهم است.

قسمتهای یک پنجره

تقریباً در هر پنجره همین سه دکمه را در گوشه بالا سمت چپ مشاهده خواهید کرد.

 دکمه های کنترلی پنجره ها

با کلیک بر روی دکمه قرمز ، پنجره بسته می شود.

با کلیک بر روی دکمه زرد ، پنجره به حداقل می رسد و آن را از دید پنهان می کنید. تا اسکله به حداقل می رسد. سپس می توانید روی نماد مربوط به آن پنجره در بارانداز کلیک کنید تا دوباره ظاهر شود.

با کلیک بر روی دکمه سبز ، پنجره به حداکثر می رسد و باعث بزرگتر شدن آن می شود. می توانید دوباره روی آن کلیک کنید تا پنجره به اندازه اصلی خود برگردد.

 



تاريخ : دو شنبه 19 آبان 1399برچسب:, | 9:55 | نويسنده : نشان دار بی نشان |

اندروید چیست؟

اندروید یک سیستم عامل برای تلفن های هوشمند و تبلت ها است. بسته به سن و سازنده دستگاه ، ممکن است جدیدترین نسخه را داشته باشید یا نداشته باشید. در زیر چند نکته برای کمک به شما در درک تفاوت ها آورده شده است.

آخرین نسخه اندروید چیست؟

آخرین نسخه اندروید 9.0 "Pie" است که در آگوست 2018 منتشر شد. برای کسب اطلاعات بیشتر ، به Android History در وب سایت رسمی Android مراجعه کنید.

چگونه می توانم بگویم کدام نسخه را دارم؟

مراحل بررسی نسخه شما بسته به دستگاه شما متفاوت است (گاهی اوقات به نسخه شما بستگی دارد ، آن را باور کنید یا نکنید!). در زیر دستورالعمل های کلی وجود دارد که باید برای اکثر دستگاه های Android کار کنند.

تنظیمات دستگاه خود را باز کنید.
به دنبال گزینه ای بگردید که درباره آن درباره دستگاه ، درباره تلفن یا موارد مشابه گفته شود.
نسخه Android خود را در لیست مشخصات پیدا کنید.
چگونه می توان جدیدترین نسخه را دریافت کرد؟
هر زمان بروزرسانی یا نسخه جدیدی وجود داشته باشد جدیدترین نسخه سازگار به طور خودکار به دستگاه شما ارسال می شود. تمام کاری که شما باید انجام دهید پذیرش است و دستگاه شما از بقیه امور مراقبت خواهد کرد. اگر تلفن یا رایانه لوحی قدیمی دارید ، ممکن است نتوانید به جدیدترین نسخه ارتقا دهید.

تفاوت نسخه ها چیست؟

بعضی اوقات اختلافات کاملاً آرایشی است. گاهی اوقات آنها می توانند از طریق روش های مهمتری بر روی دستگاه شما تأثیر بگذارند. در زیر فقط چند نمونه از مواردی وجود دارد که ممکن است از نسخه ای به نسخه دیگر متفاوت باشد:

نمادها ، طرح صفحه و سایر عناصر بصری
برنامه ها یا ویژگی های جدید
تغییر در ویژگی های موجود
بهبودهای "پنهان" که ممکن است عملکرد دستگاه شما را افزایش دهند

 

آشنایی با اندروید

شما احتمالاً اینجا هستید زیرا قبلاً دستگاه Android دارید یا به فکر خرید دستگاه هستید. تبریک می گویم - یک تلفن هوشمند هوشمند یا رایانه لوحی جدید می تواند مفید ، قدرتمند و سرگرم کننده باشد!

 

برخلاف آیفون یا آیپد (که فقط در چند مدل مختلف موجود است) ، صدها دستگاه اندرویدی برای انتخاب وجود دارد. این بخشی از جذابیت آنهاست. حتماً مورد دلخواه خود را پیدا خواهید کرد ، خواه با بودجه خرید کنید یا به دنبال جدیدترین دستگاه رده بالا باشید.

 

اگر از خود می پرسید که چرا این همه انتخاب وجود دارد ، ممکن است به شما کمک کند درک کنید Android چیست. از نظر فنی ، این یک سیستم عامل برای تلفن های هوشمند و تبلت ها است. بسیاری از شرکتهای مختلف دستگاههایی را تولید می کنند که از طریق Android مجهز هستند ، از جمله سامسونگ ، HTC ، LG و سایر مارک های کمتر شناخته شده. به همین دلیل است که هر دستگاه اندرویدی متفاوت است - هر سازنده دوست دارد چرخش خود را روی آن قرار دهد.

 چه چیزی هر دستگاهی را منحصر به فرد می کند؟

دستگاه های Android براساس سازنده و حتی گاهی اوقات شرکت مخابراتی تلفن همراه شما متفاوت است. به عنوان مثال ، نگاهی به دو تلفن اندرویدی زیر بیندازید. چی میبینی؟

خرید دستگاه Android

اکنون ، شما می دانید که هر دستگاه Android منحصر به فرد است. اگر هنوز یکی ندارید ، وقت آن است که یکی را که می خواهید انتخاب کنید (این قسمت جالب است!). همچنین باید یک شرکت مخابراتی تلفن همراه را انتخاب کرده و بدانید که گزینه های خدماتی آن را ارائه می دهد. به خاطر داشته باشید که برخی از این اطلاعات بیشتر از رایانه های لوحی در مورد تلفن ها اعمال می شود.

انتخاب دستگاه

صدها دستگاه اندرویدی برای انتخاب وجود دارد و هر یک متفاوت است. بهتر است قبل از تصمیم گیری کمی تحقیق کنید ، خصوصاً اگر ویژگی های خاصی برای شما مهم است. 

اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید ، ممکن است بخواهید برخی از بررسی ها را در سایتهایی مانند CNET و PCMag بررسی کنید. این می تواند درک بهتری از دستگاه های موجود و عملکرد آنها به شما ارائه دهد. به طور کلی ، سه عامل وجود دارد که باید در خاطر داشته باشید: قیمت ، ویژگی ها و حامل.

 

قیمت: قیمت دستگاه های اندرویدی بسیار متفاوت است. به عنوان مثال ، اگر قراردادی دو ساله امضا کنید ، بسیاری از شرکت های مخابراتی تلفن های خاص را به صورت رایگان (معمولاً مدل های قدیمی یا پایین رده) ارائه می دهند. اگر قلب خود را روی یک تلفن رده بالاتر قرار داده اید ، می توانید انتظار داشته باشید که با قرارداد 100 تا 300 دلار بپردازید ، که هنوز هم یک قیمت تخفیف خورده است. قیمت تبلت ها معمولاً بیشتر است و تلفن های بدون قرارداد نیز همینطور.
ویژگی ها: اندرویدها به هر شکل ، اندازه و رنگی ارائه می شوند. در حالی که مشغول خرید هستید ، به این فکر کنید که کدام ویژگی برای شما مهم است. برخی از مشخصات اساسی که باید به خاطر بسپارید ، اندازه صفحه نمایش ، دوام باتری ، کیفیت دوربین و عملکرد کلی است. فراتر از آن ، تعدادی از ویژگی های پیشرفته را باید در نظر گرفت ، از جمله عملکرد هندزفری و تشخیص اثر انگشت.
شرکت مخابراتی: اگر هنوز شرکت مخابراتی را انتخاب نکرده اید ، فکر خوبی است که ممکن است بخواهید از کدام یک استفاده کنید. برخی از شرکت های مخابراتی دستگاه های کمتری برای انتخاب دارند ، بنابراین ممکن است گزینه های شما محدودتر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. دیگران قیمت های مختلف را در همان تلفن یا رایانه لوحی ارائه می دهند. این می تواند در دستگاهی که در نهایت انتخاب می کنید تأثیر بسزایی داشته باشد.
انتخاب شرکت مخابراتی و خدماتی
برای برقراری تماس با تلفن خود - یا استفاده از داده تلفن همراه با رایانه لوحی - باید خدمات را از شرکت مخابراتی تلفن همراه خریداری کنید. اکثر شرکت های مخابراتی متناسب با بودجه و سبک زندگی شما برنامه های متنوعی را ارائه می دهند. به طور کلی دو نوع خدمات برای انتخاب وجود دارد: قرارداد دو ساله یا قرارداد بدون قرارداد. هر دو نکات مثبت و منفی خود را دارند.

 

قرارداد دو ساله: امضای قرارداد دو ساله به این معنی است که دستگاه خود را با تخفیف دریافت خواهید کرد. با این وجود ، شما متعهد می شوید که برای دو سال آینده ماهانه هزینه خدمات را پرداخت کنید. هر قراردادی متفاوت است ، بنابراین مطمئن شوید که شرایط را درک کرده اید ، از جمله اینکه چه زمانی و اگر می توانید دستگاه خود را در آینده ارتقا دهید.
بدون قرارداد: برخی از شرکت های مخابراتی مانند Verizon Wireless و T-Mobile گزینه بدون قرارداد را ارائه می دهند. این بدان معناست که شما هزینه کامل دستگاه خود را پرداخت خواهید کرد (جلو یا بصورت اقساط ماهانه) ، اما هزینه خدمات شما کمتر است. شما همچنین می توانید در هر زمان و بدون مجازات و هزینه ، خدمات خود را لغو کنید.
وقتی آماده خرید هستید
آیا تصمیم گرفته اید کدام دستگاه و شرکت مخابراتی را می خواهید؟ وقتی آماده باشید ، روشهای مختلفی برای خرید وجود دارد ، از جمله آنلاین یا فروشگاه محلی. قبل از تصمیم گیری ، کمی وقت بگذارید و درباره گزینه های خود تحقیق کنید.

 

در فروشگاه: بیشتر شرکتهای مخابراتی سیار فروشگاه های خشت و خمپاره انداز دارند که در صورت نیاز به راهنمایی می توانید سهام آنها را مرور کنید و با یکی از همکاران خود صحبت کنید. اگر می خواهید انعطاف بیشتری داشته باشید ، یک خرده فروش مانند Best Buy را بررسی کنید ، جایی که می توانید چندین حامل مختلف را همزمان خریداری کنید. وقتی شخصاً دستگاهی را خریداری می کنید ، یک همیار معمولاً به شما در راه اندازی آن کمک می کند.
آنلاین: روش های مختلفی برای خرید آنلاین تلفن یا رایانه لوحی وجود دارد. به عنوان مثال ، می توانید مستقیماً از طریق شرکت مخابراتی خود بروید ، یا یک خرده فروش مانند Target یا حتی آمازون را انتخاب کنید. اگر اطمینان پیدا کنید در انتخاب خود گام بر می دارید و در نهایت دستگاه خود را به تنهایی تنظیم می کنید ، این گزینه عالی است.
مراقب هرگونه فروش یا تبلیغاتی باشید که برای صحت (به خصوص آنلاین) بسیار خوب بنظر می رسد. برخی از دستگاه های اندرویدی بسیار گران هستند ، بنابراین همیشه فروشندگان و کلاهبردارانی وجود خواهند داشت که می خواهند از خریداران بی خبر استفاده کنند. در صورت تردید ، دستگاه خود را از یک خرده فروش معروف یا شرکت مخابراتی تلفن همراه خریداری کنید.

 

اولین قدم ها
شناختن یک دستگاه تلفن همراه جدید می تواند بسیار هیجان انگیز باشد ، به خصوص اگر این اولین تلفن هوشمند یا رایانه لوحی شما باشد. نکته اصلی این است که از اصول شروع کنید و هربار یک قدم آن را بردارید تا دچار خستگی نشوید.

ابتدا اطمینان حاصل کنید که با رابط کاربری ، از جمله صفحه نمایش ، برخی از برنامه های داخلی و حرکات مختلفی که برای جابجایی استفاده می کنید ، راحت هستید. سپس می توانید به سایر کارهای اساسی مانند اتصال به اینترنت با استفاده از Wi-Fi بروید.

حساب کاربری گوگل
آرم های سرویس گوگل
اولین باری که دستگاه خود را روشن می کنید ، از شما خواسته می شود چند مورد مختلف از جمله زبان دلخواه ، تاریخ و ساعت و (مهمتر از همه) حساب Google خود را تنظیم کنید. اگر هنوز حساب Google ندارید ، می توانید در مرحله راه اندازی یک حساب کاربری ایجاد کنید.

چند دلیل مهم این مرحله وجود دارد. به طور خلاصه ، حساب Google شما هویت شما در دستگاه شما است. نه تنها شما را به فضای ابری متصل می کند - جایی که چیزهایی مانند عکس و مخاطب در آن ذخیره می شود - بلکه به شما امکان دسترسی به فروشگاه Play را می دهد ، جایی که می توانید برنامه ها را بارگیری و خریداری کنید. هرچه بیشتر از دستگاه خود استفاده کنید ، بیشتر خواهید دید که حساب Google شما واقعاً یکپارچه است.

اگر از خدمات Google دیگری مانند Gmail ، Chrome ، Google Drive یا حتی YouTube استفاده می کنید ، ممکن است از قبل یک حساب Google داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر ، به آموزش حساب Google ما مراجعه کنید.

آشنایی با دستگاه
پس از راه اندازی دستگاه ، باید به یک صفحه نمایش ساده با برخی از آیکون ها ، دکمه ها و سایر ویژگی های متفرقه منتقل شوید. این در واقع یکی از مهمترین قسمتهای دستگاه شماست - صفحه اصلی نامیده می شود - و در آنجاست که می توانید تمام برنامه های مورد علاقه خود را ذخیره کنید.

بخاطر داشته باشید ، هر دستگاه Android منحصر به فرد است. (ما برخی از دلایل این موضوع را در درس قبلی ، معرفی دستگاههای Android مورد بحث قرار دادیم.) این بدان معناست که ممکن است تجربه شما بسته به تلفن یا رایانه لوحی شما متفاوت باشد. خوشبختانه ، شما هنوز هم می توانید با مقایسه دستگاه خود با دستگاه ما چیزهای زیادی یاد بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رابط ، از جمله صفحه اصلی و سایر ویژگی ها ، روی دکمه های تعاملی کلیک کنید.

دارای گرافیک
برنامه های اساسی
آیا برای شروع با برخی کارهای روزمره ، مانند ایمیل و پیام کوتاه آماده اید؟ در چند درس بعدی به طور مفصل درباره این موارد بحث خواهیم کرد ، اما در ضمن می توانید دستگاه خود را از نظر وجود این برنامه های داخلی داخلی بررسی کنید. بسته به تلفن یا رایانه لوحی شما ممکن است کمی متفاوت باشد ، اما معمولاً نمادها به شما نشان می دهند.

تلفن برای برقراری تماس تلفنی
پیام رسانی برای پیام کوتاه یا Hangouts پیام رسان متن به همراه چت Google
برای مدیریت ایمیل خود ایمیل بزنید یا اگر حساب Gmail دارید Gmail را ارسال کنید
افرادی که برای لیست مخاطبین شما هستند (همچنین ممکن است مخاطبین نامیده شوند)
Chrome برای مرور وب (ممکن است اینترنت یا مرورگر نیز نامیده شود)
دوربین عکسبرداری و فیلمبرداری
فروشگاه فروشگاه برای بارگیری برنامه ها
تنظیمات برای تنظیم تنظیمات
برخی از این برنامه ها ممکن است از قبل در صفحه اصلی شما باشد. اگر اینها نیست ، به نمای برنامه های خود نگاهی بیندازید. این نمای ویژه به شما امکان دسترسی به هر برنامه دستگاهتان را می دهد. برای باز کردن آن ، به دنبال نمادی در پایین صفحه اصلی بگردید.

نماد نمایش برنامه ها
حرکات اساسی
حرکات همان چیزی است که شما برای تعامل با صفحه لمسی دستگاه خود استفاده خواهید کرد. به عنوان مثال ، به جای کلیک کردن روی موس با کلیک روی چیزی ، با انگشت روی صفحه ضربه بزنید. ما در طول این آموزش به حرکات اشاره خواهیم کرد ، بنابراین مطمئن شوید که با مثالهای زیر آشنا هستید.

برای «کلیک کردن» ، انتخاب یا باز کردن چیزی در دستگاه خود مانند دکمه یا برنامه ، ضربه بزنید
برای دسترسی گاه به گزینه های دیگر ، ضربه بزنید و نگه دارید (این مورد را "راست کلیک" بدانید)
برای پیمایش به بالا و پایین ، چپ و راست یا هر جهت دیگر روی صفحه ، بکشید
برای «ورق زدن» موارد ، مانند صفحه های صفحه اصلی ، عکس ها یا صفحات کتاب الکترونیکی ، انگشت خود را به چپ یا راست بکشید
برای بزرگنمایی یا کوچک کردن در برنامه های خاص ، مانند Maps یا Chrome ، دو بار ضربه بزنید
برای بزرگنمایی یا کوچک کردن تقریباً در هر جایی ، انگشت شست (انگشت شست و اشاره خود را باز یا بسته) کنید
دسترسی به اینترنت
دستگاه شما تقریباً در هر جایی می تواند به اینترنت متصل شود ، چه از طریق داده های تلفن همراه (3G / 4G یا LTE) و چه از طریق Wi-Fi در نزدیکی. بنابراین تفاوت دقیقاً چیست؟ بیشتر برنامه های داده فقط مقدار مشخصی از داده ها را در ماه به شما می دهند و اگر بیش از حد مجاز خود باشید ، می تواند عواقب زیادی داشته باشد. با استفاده از Wi-Fi می توانید از اینترنت به همان اندازه که می خواهید استفاده کنید و این در مقابل داده های شما حساب نمی شود.

برای اتصال به Wi-Fi (اختیاری):
آیا به شبکه Wi-Fi نزدیک (مثلاً در خانه یا محل کار) دسترسی دارید؟ با استفاده از مراحل زیر می توانید به راحتی به آن متصل شوید. برای شبکه هایی که به طور مکرر به آنها دسترسی پیدا می کنید ، معمولاً فقط باید یکبار این کار را انجام دهید. دفعه دیگر که در محدوده قرار گرفتید ، به شرطی که ویژگی Wi-Fi را روشن بگذارید ، به طور خودکار به شبکه متصل خواهید شد.

مطمئن شوید که در صفحه اصلی هستید ، سپس نمای برنامه ها را باز کنید. نماد شما ممکن است متفاوت از نماد ما باشد ، اما معمولاً در سینی موارد دلخواه در نزدیکی پایین صفحه مشاهده می شود.
باز کردن برنامه ها
روی نماد تنظیمات ضربه بزنید. برای یافتن آن ممکن است لازم باشد چند صفحه را بکشید.
نماد تنظیمات
در لیست تنظیمات پیمایش کنید

کار با برنامه ها
در این مرحله ، دستگاه خود را روشن کرده و همه را راه اندازی کرده اید. احتمالاً مشتاق شروع استفاده از آن هستید - برای مواردی مانند عکس گرفتن ، ارسال پیام کوتاه و سایر موارد جالب دیگر.

خوشبختانه ، این کارها بسیار آسان است. شما فقط باید بدانید که چه برنامه هایی را جستجو کنید و چگونه آنها را سازماندهی کنید تا دسترسی به آنها راحت تر باشد. به زودی ، مواردی مانند برقراری تماس تلفنی و سفارشی کردن صفحه اصلی خود مانند طبیعت دوم احساس می شوند.

پیدا کردن یک برنامه خاص
برنامه ها را می توانید در دو مکان در دستگاه خود پیدا کنید. اولین مورد ، صفحه اصلی است که باید به طور پیش فرض میانبرهای چندین برنامه معمول را شامل شود (حتی می توانید برنامه خود را نیز اضافه کنید - در یک دقیقه نحوه کار را به شما نشان خواهیم داد). مورد دوم نمای برنامه ها است ، جایی که می توانید به هر برنامه دستگاه خود دسترسی پیدا کنید.

صفحه اصلی و نمایش برنامه ها

همانطور که از تصویر بالا مشاهده می کنید ، نمای برنامه ها را با استفاده از نماد در صفحه اصلی باز می کنید. نماد ممکن است در دستگاه شما متفاوت باشد - گاهی دایره است ، گاهی شبیه شبکه یا مربع است. این فقط به مدل و مدل شما بستگی دارد.

برای افزودن برنامه به صفحه اصلی:
افزودن برنامه به صفحه اصلی بسیار شبیه افزودن میانبر بر روی دسک تاپ رایانه است. شما به هیچ وجه برنامه اصلی را جابجا یا تغییر نمی دهید - فقط یک پیوند ایجاد می کنید. در نهایت ، این یک روش عالی برای دسترسی آسان به برنامه های مورد علاقه شما است.

نمای برنامه ها را باز کنید ، سپس برنامه مورد نظر خود را پیدا کنید.
انتخاب برنامه
روی برنامه ضربه بزنید و نگه دارید (مراقب باشید که رها نشوید!) ، و به یک نمای ویژه از صفحه اصلی خود منتقل می شوید.
همچنان که تصمیم می گیرید کجا آن را قرار دهید ، همچنان به نگه داشتن آن ادامه دهید. اگر صفحه اصلی اصلی شما پر است ، باید با کشیدن برنامه به سمت راست ، بتوانید به صفحه دیگری دسترسی پیدا کنید / ایجاد کنید.
موقعیت یابی یک برنامه
برنامه را پس از انتخاب نقطه آزاد کنید و به صفحه اصلی شما اضافه خواهد شد.
میانبر جدید
برای پیمایش در بین صفحه های اصلی ، صفحه را به سمت چپ یا راست بکشید.

برای انتقال (یا حذف) برنامه های صفحه اصلی:
با کمی دانش فنی ، به راحتی می توانید آیکون های صفحه اصلی خود را به هر شکلی که بخواهید مرتب کنید. همچنین می توانید میانبرهایی را که نیازی ندارید حذف کنید ، مانند اینکه دستگاه شما با میانبری عرضه شده است که واقعاً از آن استفاده نمی کنید.

مطمئن شوید که در صفحه اصلی هستید ، سپس روی میانبری که می خواهید ویرایش کنید ضربه بزنید و نگه دارید. با این کار می توانید آیکون را کنترل کنید.
برای انتقال آن ، نماد را به مکان جدید بکشید و رها کنید.
در حال حرکت یک برنامه
برای حذف آن ، نماد را به گزینه Remove بکشید. (به خاطر داشته باشید که این برنامه برنامه را از دستگاه شما پاک نمی کند. این فقط میانبر را از صفحه اصلی حذف می کند.)
حذف برنامه
تماس تلفنی و پیام کوتاه
اکنون که می دانید چگونه برنامه های مورد نیاز خود را پیدا کرده و آنها را سازماندهی کنید ، محدودیتی برای آنچه می توانید انجام دهید وجود ندارد. در اینجا چند کار دیگر وجود دارد که ممکن است به آنها علاقه داشته باشید در حالی که هنوز به دستگاه خود عادت کرده اید.

برای برقراری تماس تلفنی:
هر تلفن هوشمند با یک برنامه برای برقراری تماس تلفنی همراه است. ممکن است نظر شما با نمونه زیر متفاوت باشد ، اما تجربه کلی - از جمله باز کردن برنامه و استفاده از صفحه کلید - باید یکسان باشد.

برنامه Phone را در دستگاه خود باز کنید. معمولاً در سینی پایین صفحه قرار دارد.
باز کردن برنامه تلفن
صفحه کلید باید ظاهر شود.
شماره ای را که می خواهید تماس بگیرید وارد کنید ، سپس برای ادامه روی دکمه تلفن ضربه بزنید. (اگر فرد در لیست مخاطبین شما باشد ، ممکن است اطلاعات به صورت خودکار ظاهر شود. در درس مدیریت ارتباطات نگاهی دقیق به مخاطبین خواهیم داشت.)
گرفتن تماس تلفنی
پس از پایان کار ، روی دکمه قرمز ضربه بزنید تا قطع شود.
پایان دادن به یک تماس تلفنی
همانطور که ممکن است جمع شده باشید ، تبلت ها از ویژگی تلفن برخوردار نیستند. اگر شما علاقه مند به برقراری تماس با رایانه لوحی خود هستید ، ممکن است بخواهید به دنبال گزینه دیگری مانند Skype باشید.

برای ارسال پیام متنی:
برنامه پیام رسانی را در دستگاه خود باز کنید.
باز کردن برنامه پیام رسانی
برای شروع مکالمه جدید ، به دنبال دکمه پیام جدید باشید.
ایجاد پیام متنی جدید
شماره شخصی را که می خواهید برای او پیامک کنید وارد کنید (یا اگر نام مخاطب قبلاً در لیست مخاطبین شما است ، نام او را تایپ کنید).
وارد کردن نام گیرنده
پیام خود را وارد کنید ، سپس دکمه ارسال را فشار دهید.
ارسال پیام متنی
وقتی شخص مقابل پاسخ می دهد ، پیام او باید در همان قسمت مکالمه ظاهر شود.
پیام کوتاه متنی از طریق شماره تلفن دستگاه شما انجام می شود - به همین دلیل رایانه لوحی این ویژگی را ندارد. به عنوان گزینه دیگر ، می توانید از برنامه Hangouts برای گپ زدن استفاده کنید ، یا می توانید Play Store را برای سایر برنامه های پیام رسانی بررسی کنید.

برنامه Hangouts
بسیاری از دستگاه های جدید با برنامه ای به نام Hangouts ارائه می شوند. می توانید از آن برای ارسال و دریافت پیام های متنی درست مانند آنچه در برنامه پیام رسان انجام می دهید استفاده کنید - تفاوت در این است که می تواند برای گپ Google نیز مورد استفاده قرار گیرد. اگر زیاد پیام کوتاه و گپ بزنید این گزینه عالی است. برای کسب اطلاعات بیشتر ، Hangouts را در Google Play بررسی کنید.

برنامه پاتوق ها
عکس گرفتن
برنامه دوربین می تواند از یک دستگاه به دستگاه دیگر کاملاً متفاوت باشد. جای نگرانی نیست - رابط کاربری هنوز باید کاملاً بصری باشد. اگر در مورد نحوه کار دوربین خاص خود سوالی دارید ، سعی کنید کتابچه راهنمای خود یا وب سایت سازنده خود را بررسی کنید.

برای گرفتن عکس:
برنامه دوربین دستگاه خود را باز کنید.
باز کردن برنامه دوربین
نمای دوربین باید نشان داده شود.
اگر تصویر تار است ، سعی کنید روی سوژه خود ضربه بزنید تا دوباره تمرکز شود.
دوباره دوربین را فوکوس کنید
برای گرفتن عکس ، روی دکمه دوربین ضربه بزنید.
عکس گرفتن
بسیاری از دستگاه ها به شما امکان می دهند دوربین را مستقیماً از صفحه قفل خود راه اندازی کنید. برای دیدن اینکه آیا دستگاه شما از این ویژگی برخوردار است ، به دنبال نمادی مانند مثال زیر باشید.

نماد صفحه قفل
دسترسی به تنظیمات دستگاه
هنگامی که با دستگاه خود بیشتر آشنا شدید ، ممکن است تمایل داشته باشید برخی از تنظیمات خود را سفارشی کنید. این تنظیمات به شما امکان می دهد از میزان اعلان ها گرفته تا نحوه کارکرد صفحه قفل کنترل کنید. آنها حتی می توانند به شما بگویند که از چه میزان فضای ذخیره سازی استفاده می کنید.

ما در مورد این تنظیمات در طول این آموزش صحبت خواهیم کرد ، بنابراین مهم است که بدانید چگونه به آنها دسترسی پیدا کنید. در مورد شخصی سازی آنها ، توصیه می کنیم برای بررسی گزینه های خود به تنهایی وقت بگذارید. از آنجا که هر دستگاه متفاوت است ، تنظیمات شما بازتاب هر آنچه شما را منحصر به فرد می کند ، خواهد بود.

برای باز کردن تنظیمات خود:
برنامه تنظیمات را در دستگاه خود باز کنید. اگر از قبل در صفحه اصلی شما نیست ، آن را در نمای برنامه ها پیدا خواهید کرد.
باز کردن برنامه تنظیمات
تنظیمات شما ظاهر می شود
برای یافتن بخش یا تنظیمات مورد نظر خود ، در لیست پیمایش کنید. بخشهای معمول شامل بی سیم و شبکه ها (جایی که می توانید اتصالات خود را مدیریت کنید) و دستگاه (برای شخصی سازی دستگاه خود).
لیست تنظیمات
برخی از دستگاه ها شامل میانبرهای تنظیمات شما در Notification Shade هستند. برای رفتن به آنجا ، از بالای صفحه خود را به پایین بکشید ، سپس روی نمادی در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.

میانبرهای تنظیمات

 

 

 



تاريخ : یک شنبه 18 آبان 1399برچسب:, | 15:0 | نويسنده : نشان دار بی نشان |

ویندوز 8.1: سوالات متداول


Windows 8.1 یک بروزرسانی رایگان برای تبلت ها و رایانه های شخصی ویندوز 8 است. این شامل تعدادی از ویژگی ها و عناصر طراحی جدید است که استفاده از ویندوز 8 را آسان می کند. ما می خواهیم مختصری از ویندوز 8.1 را به شما ارائه دهیم و سعی کنیم به برخی از س questionsالاتی که ممکن است در این زمان داشته باشید پاسخ دهیم.

ویندوز 10 در تاریخ 29 ژوئیه 2015 منتشر شد. برای کسب اطلاعات سوالات متداول ویندوز 10 ما را بررسی کنید!

حالا که ویندوز 10 در دسترس است ، آیا هنوز می توانم ویندوز 8.1 را دریافت کنم؟


اگر رایانه شما در حال حاضر از ویندوز 8 استفاده می کند ، می توانید به صورت رایگان به ویندوز 8.1 ارتقا دهید. پس از نصب ویندوز 8.1 ، توصیه می کنیم که سپس رایانه خود را به ویندوز 10 ارتقا دهید که این نیز یک نسخه رایگان است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید آموزش Windows 10 ما را مرور کنید.

چگونه ویندوز 8.1 را دریافت کنم؟

اگر از قبل دستگاه Windows 8 دارید ، ممکن است به طور خودکار به روز شود. همچنین می توانید آن را به صورت دستی به روز کنید. برای این کار ، برنامه Windows Store را از صفحه شروع باز کنید ، سپس Update Windows را پیدا کرده و انتخاب کنید. اگر در به روزرسانی به ویندوز 8.1 مشکلی ندارید ، این صفحه را از Microsoft مرور کنید.

 امکانات ویندوز 8 آپدیت 1 یا همان ویندوز 8.1 چیست؟

هنگامی که ویندوز 8 در سال 2012 منتشر شد ، بسیاری از کاربران شکایت داشتند که استفاده از آن دشوار و گیج کننده است ، به خصوص در مقایسه با نسخه های قدیمی ویندوز. ویندوز 8.1 شامل تعدادی بهبود و ویژگی برای رفع برخی از این مشکلات است. در زیر برخی از ویژگی های مفید و قابل توجه ذکر شده است:

دکمه شروع: ویندوز 8 منوی شروع سنتی را با صفحه شروع جایگزین کرد و دکمه شروع را از دسک تاپ حذف کرد. ویندوز 8.1 دکمه Start را به Desktop اضافه می کند. با کلیک بر روی دکمه Start روی دسک تاپ ، صفحه Start شروع می شود که از آن برای باز کردن برنامه ها و جستجوی فایل ها استفاده خواهید کرد.
Boot to Desktop: به جای راه اندازی صفحه شروع هنگام روشن کردن دستگاه ، اکنون ویندوز 8.1 به شما امکان می دهد مستقیماً روی دسک تاپ بوت شوید ، دقیقاً مانند نسخه های قدیمی ویندوز. این کار مخصوصاً درصورتی که علاقه زیادی به استفاده از صفحه شروع چندان ندارید بسیار مفید است.
برنامه های Snap Start Screen: ویندوز 8 برنامه های تمام صفحه را برای صفحه شروع معرفی کرد ، اما به شما امکان مشاهده همزمان بیش از دو برنامه را نمی دهد. ویندوز 8.1 به شما امکان می دهد چندین برنامه مختلف صفحه شروع را مشاهده کرده و به قسمت های مختلف صفحه بچسبانید. برنامه های دسک تاپ سنتی همچنان به روشی که در نسخه های قبلی ویندوز کار می کردند عمل می کنند: این برنامه ها در پنجره های جداگانه ای ظاهر می شوند که می توانید آنها را جابجا و تغییر اندازه دهید.

من ویندوز RT دارم. آیا می توان ویندوز 8.1 گرفت؟

بله ، می توانید یک نسخه به روزرسانی با نسخه معادل Windows RT (Windows RT 8.1) بارگیری کنید.

من ویندوز 8 پرو دارم. آیا می توان ویندوز 8.1 گرفت؟

بله ، اما اگر از ویندوز 8 Pro یا Enterprise در محل کار خود استفاده می کنید ، ممکن است به شخصی از بخش IT برای نصب نسخه جدید در رایانه خود نیاز داشته باشید. به عنوان یک به روزرسانی در فروشگاه Windows در دسترس نخواهد بود.

آیا بعد از ارتقا ، برنامه های من همچنان در آنجا خواهند بود؟

برنامه هایی که قبلاً روی رایانه ویندوز 8 خود نصب کرده بودید ، پس از ارتقا به ویندوز 8.1 ، همچنان در آنجا خواهند بود. برخی از برنامه های صفحه شروع ، مانند نامه و تقویم ، هنگام ارتقا به طور خودکار به روز می شوند. همچنین باید برنامه هایی را که قبلاً از فروشگاه Windows بارگیری کرده اید دوباره نصب کنید.

اگر در حال ارتقا از ویندوز 7 هستید ، پس از ارتقا ، برنامه های شما همچنان باید در آنجا باشند. اگر از نسخه قدیمی تر ، مانند Windows Vista یا نسخه های قبلی آن در حال ارتقا هستید ، باید برنامه های قدیمی خود را دوباره نصب کنید.

آیا برنامه های من بعد از ارتقا همچنان کار خواهند کرد؟
تقریباً همه برنامه های نصب شده در ویندوز 8 باید به درستی در ویندوز 8.1 کار کنند. در غیر این صورت ، توسعه دهنده برنامه به احتمال زیاد به روزرسانی را برای حل این مشکل منتشر خواهد کرد.

اگر از Windows 7 یا Vista در حال به روزرسانی هستید ، اکثر برنامه های شما هنوز هم کار می کنند. با این حال ، اگر از نسخه قدیمی مانند Windows XP استفاده می کنید ، احتمال اینکه برخی از برنامه های شما با ویندوز 8 سازگار نباشد وجود دارد. یک جستجوی ساده در Google برای تشخیص سازگاری یک برنامه در ویندوز 8 کافی است.

 

ویندوز 8.1 چیست؟

ویندوز 8.1 یک سیستم عامل است که توسط مایکروسافت طراحی شده است. ویندوز 8 تغییرات جدید زیادی را ایجاد کرده و استفاده از آن برای بسیاری از افراد دشوار است. ویندوز 8.1 شباهت زیادی به ویندوز 8 دارد اما برخی از مشکلاتی که مردم با ویندوز 8 داشتند را برطرف می کند.

 

در طی سالهای گذشته نسخه های مختلف ویندوزی وجود داشته است ، از جمله ویندوز 7 (در سال 2009 منتشر شد) ، ویندوز ویستا (2006) و( ویندوز XP 2001). در حالی که نسخه های قبلی ویندوز عمدتاً روی رایانه های رومیزی و لپ تاپ اجرا می شدند ، ویندوز 8 نیز برای اجرای روی تبلت ها طراحی شده است. به همین دلیل ، رابط کاربری ساده شده است بنابراین با صفحه های لمسی کار می کند.

* یک سیستم عامل تمام سخت افزارها و نرم افزارهای موجود در رایانه را مدیریت می کند. بدون آن رایانه بی فایده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار سیستم عامل ها ، در آموزش مبانی رایانه به درک سیستم عامل ها و آشنایی با سیستم عامل بپردازید.

ویندوز 8 چه تفاوتی با نسخه های قبلی دارد؟

بسیاری از ویژگی ها و تغییرات جدید در ویندوز 8 ، کوچک و بزرگ وجود دارد. این تغییرات شامل رابط کاربری دوباره طراحی شده ، ویژگی های آنلاین و امنیت بهتر است.

تغییرات رابط

اولین چیزی که در مورد ویندوز 8 مشاهده خواهید کرد این است که کاملا متفاوت از نسخه های قبلی ویندوز است. رابط کاربری کاملا جدید شامل ویژگی هایی مانند صفحه شروع ، کاشی های زنده و گوشه های گرم است.

صفحه شروع: صفحه اصلی مورد استفاده شما صفحه شروع نامیده می شود و تمام برنامه های شما را به صورت کاشی نمایش می دهد. با تغییر طرح رنگ ، انتخاب تصویر پس زمینه و مرتب سازی مجدد کاشی ها ، می توانید صفحه شروع خود را شخصی سازی کنید.

استارت اسکرین صفحه شروع

  • Live tiles: برخی از برنامه ها از کاشی های زنده استفاده می کنند ، که به شما امکان می دهد اطلاعات را حتی بدون کلیک روی برنامه مشاهده کنید. به عنوان مثال ، برنامه Weather وضعیت فعلی هوا را بر روی کاشی خود نشان می دهد و برای دیدن جزئیات بیشتر می توانید روی آن کلیک کنید.

جستجو ویژگی ها در کاشی های زنده

 

  • گوشه های داغ: با استفاده از گوشه های داغ از طریق ویندوز 8 حرکت خواهید کرد. برای استفاده از یک گوشه داغ ، فقط موشواره را در گوشه صفحه قرار دهید و یک نوار ابزار یا کاشی باز می شود که می توانید روی آن کلیک کنید. به عنوان مثال ، برای رفتن به یک برنامه باز دیگر ، می توانید موشواره را در گوشه بالا سمت چپ قرار داده و سپس کلیک کنید. اگر از رایانه لوحی استفاده می کنید ، به جای استفاده از گوشه های داغ ، صفحه را به سمت چپ یا راست بکشید.



تاريخ : شنبه 17 آبان 1399برچسب:, | 14:9 | نويسنده : نشان دار بی نشان |

ویندوز 10: سوالات متداول

در سال 2015 ، مایکروسافت ویندوز 10 ، جدیدترین نسخه سیستم عامل Microsoft Windows را منتشر کرد. ما می خواهیم به شما مختصری از ویندوز 10 بپردازیم و سعی کنیم به برخی از سوالات شما در وقت آموزش این پست پاسخ دهیم.

چگونه آن را تهیه کنم و هزینه آن چقدر است؟

قیمت ویندوز 10 حدود 120 دلار هزینه دارد؛! و مستقیماً از مایکروسافت در اینجا قابل دریافت است. اگر رایانه شما از ویندوز 7 یا ویندوز 8.1 استفاده می کند قطعات مورد نیاز سیستم برای نصب انواع سیستم عامل های جدید را دارا می باشد  ، می توانید ویندوز 10 را روی رایانه موجود خود بارگیری و نصب کنید. ویندوز 10 همچنین روی اکثر رایانه های شخصی جدید از قبل نصب شده است.

اگر از نسخه قدیمی مانند Windows XP یا Vista استفاده می کنید ، احتمالاً رایانه شما برای ارتقا به ویندوز 10 شرایط سیستم را برآورده نمی کند. اگر به فکر ارتقا رایانه قدیمی هستید ، توصیه می کنیم یک نسخه جدید خریداری کنید رایانه ای که از قبل ویندوز 10 را نصب کرده است.

چه چیزهای جدیدی (و نه چندان جدید) در ویندوز 10 وجود دارد؟

بسیاری از کاربران شکایت داشتند که ویندوز 8 (نسخه قبلی) گیج کننده است و استفاده از آن دشوار است. در نتیجه ، ویندوز 10 مانند نسخه های قدیمی به نظر می رسد و احساس می شود. به عنوان مثال ، در حالی که ویندوز 8 برای راه اندازی برنامه ها از صفحه شروع استفاده می کند ، ویندوز 10 از منوی شروع سنتی استفاده می کند. هنوز ، ویندوز 10 شامل بسیاری از ویژگی ها و پیشرفت های جدید است ، از جمله:

  • Microsoft Edge: این مرورگر جدید به منظور ایجاد تجربه بهتر در وب برای کاربران ویندوز طراحی شده است. سریعتر ، ایمن تر و شامل بسیاری از ویژگی های جدید است. Microsoft Edge قرار است جایگزین Internet Explorer به عنوان مرورگر وب پیش فرض شما شود ، اما در صورت تمایل همچنان می توانید از IE (یا مرورگر دیگری) استفاده کنید.

  • Cortana: مشابه Siri و Google Now ، می توانید با میکروفون رایانه خود با این "دستیار مجازی" صحبت کنید. کورتانا می تواند به سوالات ("امروز هوا چگونه است؟") پاسخ دهد ، کارهای ساده ای را انجام دهد ("به من یادآوری کن سطل آشغال را بیرون بیاوری") و موارد دیگر

 

  • چندین میز کار و Task View: به جای اینکه همه چیز را روی همان دسک تاپ باز نگه دارید ، می توانید برخی از ویندوزهای خود را به یک دسک تاپ مجازی منتقل کنید تا از این کار جلوگیری کنند. و ویژگی جدید Task View مدیریت همه پنجره های باز شما را آسان می کند.

آیا بعد از ارتقا ، همه برنامه های من همچنان در آنجا خواهند بود؟

برنامه هایی که قبلاً روی رایانه ویندوز 7 یا ویندوز 8 خود نصب کرده اید ، پس از ارتقا به ویندوز 10 ، همچنان در برنامه وجود خواهند داشت.

آیا همه برنامه های من با ویندوز 10 سازگار است؟

اگر از ویندوز 7 یا ویندوز 8 در حال به روزرسانی هستید ، اکثر برنامه های شما همچنان باید کار کنند. با این حال ، اگر از نسخه قدیمی مانند Vista یا XP استفاده می کنید ، احتمال اینکه برخی از برنامه های شما با ویندوز 10 سازگار نباشد وجود دارد. یک جستجوی ساده در Google برای تشخیص سازگاری برنامه با Windows 10 کافی است. .

ترجیح می دهم از نسخه فعلی ویندوز خود استفاده کنم. آیا باید آپگرید کنم؟

خیر ، نیازی به ارتقا به ویندوز 10 ندارید. با این حال ، لازم به ذکر است که مایکروسافت پس از نسخه های قدیمی مانند ویندوز 7 یا ویندوز 8 به پشتیبانی از ویندوز 10 ادامه می دهد. به همین دلیل ، توصیه می کنیم در صورت امکان به ویندوز 10 ارتقا دهید.

من هنگام کار از کامپیوتر ویندوز استفاده می کنم. آیا می توان ویندوز 10 گرفت؟

بله ، اما اگر در دفتر کار خود از نسخه Professional یا Enterprise ویندوز استفاده می کنید ، ممکن است به شخصی از بخش IT برای نصب نسخه جدید در رایانه خود نیاز داشته باشید.

چه اتفاقی برای ویندوز 9 افتاد؟

بسیاری از مردم انتظار داشتند که این نسخه ویندوز 9 نامیده شود. به هر دلیلی ، مایکروسافت تصمیم گرفت شماره نسخه را حذف کرده و مستقیم به ویندوز 10 برود.

 ویندوز 10 چیست؟

ویندوز 10 جدیدترین نسخه سیستم عامل Microsoft Windows است. در طی این سالها نسخه های مختلف ویندوز وجود داشته است ، از جمله ویندوز 8 (در سال 2012 منتشر شد) ، ویندوز 7 (2009) ، ویندوز ویستا (2006) و ویندوز XP (2001). در حالی که نسخه های قدیمی ویندوز عمدتا بر روی رایانه های رومیزی و لپ تاپ اجرا می شوند ، ویندوز 10 نیز به گونه ای طراحی شده است که در تبلت ها نیز به همان اندازه کار می کند.

یک سیستم عامل تمام سخت افزارها و نرم افزارهای موجود در رایانه را مدیریت می کند. بدون آن رایانه بی فایده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار سیستم عامل ها ، در آموزش مبانی رایانه به درک سیستم عامل ها و آشنایی با سیستم عامل بپردازید.

ویندوز 10 چه تفاوتی با نسخه های دیگر دارد؟

بسیاری از کاربران شکایت داشتند که ویندوز 8 ، نسخه قبلی ویندوز ، گیج کننده است و استفاده از آن دشوار است. در نتیجه ، ویندوز 10 مانند نسخه های قدیمی به نظر می رسد و احساس می شود. هنوز هم ، این شامل بسیاری از ویژگی های جدید و بهبود است.

 

منوی شروع
در حالی که ویندوز 8 برای راه اندازی برنامه ها از صفحه شروع استفاده می کند ، ویندوز 10 منوی شروع سنتی را دوباره معرفی کرده است. همچنین برای سهولت در یافتن برنامه های مهم ، گسترش یافته است.

 

منوی Start در ویندوز 10
مایکروسافت اج
این مرورگر جدید برای تجربه بهتر کاربران در وب در ویندوز طراحی شده است. سریعتر ، ایمن تر و شامل بسیاری از ویژگی های جدید است. Microsoft Edge قرار است جایگزین Internet Explorer به عنوان مرورگر وب پیش فرض شما شود ، اما در صورت تمایل همچنان می توانید از IE (یا مرورگر دیگری) استفاده کنید.

 

مایکروسافت اج
کورتانا
مشابه Siri و Google Now ، می توانید با میکروفون رایانه خود با این دستیار مجازی صحبت کنید. کورتانا می تواند به س questionsالاتی مانند وضعیت آب و هوای امروز پاسخ دهد ، کارهای ساده ای را انجام دهد مانند یادآوری کردن سطل زباله ، و موارد دیگر.

 

استفاده از کورتانا در ویندوز 10
چندین میز کار و نمای کار
به جای اینکه همه چیز را روی همان دسک تاپ باز نگه دارید ، می توانید برخی از ویندوزهای خود را به یک دسک تاپ مجازی منتقل کنید تا از این کار جلوگیری کنید. و ویژگی جدید Task view مدیریت همه پنجره های باز شما را آسان می کند.

 

با استفاده از ویژگی Task View در ویندوز 10
مرکز عملیات
Action Center جدید با نسخه های قبلی ویندوز کاملاً متفاوت است. به عنوان مثال ، این امکان برای دسترسی به تنظیمات مکرر استفاده شده از جمله اتصال Wi-Fi و حالت رایانه لوحی گسترش یافته است. همچنین در آنجا اعلان های مهم را مشاهده خواهید کرد ، بنابراین اگر رایانه شما به روزرسانی دریافت می کند ، در اینجا اعلانی درباره آن دریافت خواهید کرد.

 

مرکز اقدام در ویندوز 10
حالت قرص
بر خلاف ویندوز 8 ، ویندوز 10 تمایز مشخصی را بین میز کار و رایانه لوحی ایجاد می کند. اگر با ویندوز 10 از صفحه کلید و ماوس استفاده می کنید ، به طور پیش فرض در حالت دسک تاپ خواهید بود. اگر رایانه شما دارای صفحه نمایش لمسی نیز هست ، هر زمان که بخواهید می توانید وارد حالت رایانه لوحی شوید. در صورت تمایل کاربران تبلت می توانند دوباره به حالت دسک تاپ برگردند.

 

حالت تبلت در ویندوز 10
آیا باید به ویندوز 10 ارتقا دهید؟
همانطور که مشاهده می کنید ، ویندوز 10 شباهت زیادی به نسخه های قدیمی تر نسبت به ویندوز 8 دارد. همچنین سریع تر و ایمن تر است و تا چند سال دیگر نیز برای مایکروسافت پشتیبانی می شود. اگر رایانه شما در حال حاضر از ویندوز 7 یا ویندوز 8.1 استفاده می کند و شرایط سیستم را برآورده می کند ، می توانید با خرید آن از مایکروسافت در اینجا به ویندوز 10 ارتقا دهید. به تمام این دلایل ، توصیه می کنیم اگر می توانید رایانه خود را به ویندوز 10 ارتقا دهید. ما در مورد چگونگی انجام این کار در درس ارتقا به ویندوز 10 صحبت خواهیم کرد.

ارتقا به ویندوز 10
اگر رایانه شما در حال حاضر از ویندوز 7 یا ویندوز 8.1 استفاده می کند ، می توانید به روزرسانی ویندوز 10 را از مایکروسافت در اینجا خریداری کنید.

اگر از نسخه قدیمی مانند Windows XP یا Vista استفاده می کنید ، احتمالاً رایانه شما از نظر سخت افزاری برای ارتقا به ویندوز 10 مطابقت نخواهد داشت. اگر به فکر به روزرسانی رایانه قدیمی هستید ، توصیه می کنیم یک نسخه جدید خریداری کنید رایانه ای که از قبل ویندوز 10 را نصب کرده است.

مواردی که قبل از ارتقا باید در نظر بگیرید
نیازهای سیستم
برای اینکه دستگاه Windows 7 یا 8.1 خود را به Windows 10 ارتقا دهید ، باید شرایط سخت افزاری سیستم را برآورده کنید. توجه داشته باشید که اینها فقط حداقل الزامات هستند ، بنابراین اگر قصد دارید از رایانه خود برای بازی یا سایر برنامه های سخت گیرانه استفاده کنید ، ممکن است به پردازنده سریعتر ، حافظه بیشتر یا کارت گرافیک قدرتمندتر برای ارتقا نیاز داشته باشید.

سازگاری نرم افزار
برای اینکه نرم افزار کار کند ، باید با سیستم عامل سازگار باشد. بنابراین ، اگر به سیستم عامل دیگری بروید ، ممکن است نتوانید از همه نرم افزارهای موجود خود استفاده کنید. قبل از بروزرسانی به ویندوز 10 ، از خود بپرسید آیا نرم افزاری در رایانه شما وجود دارد که بدون آن نمی توانید انجام دهید یا خیر و سپس برای یافتن سازگاری با آن تحقیق کنید.

اگر از ویندوز 8 یا ویندوز 7 در حال به روزرسانی هستید ، اکثر برنامه های شما همچنان باید کار کنند. با این حال ، اگر از نسخه قدیمی مانند Windows XP استفاده می کنید ، احتمال اینکه برخی از برنامه های شما با ویندوز 10 سازگار نباشد وجود دارد. یک جستجوی وب ساده برای تشخیص سازگاری یک برنامه کافی است.

جستجوی اطلاعات در مورد سازگاری با ویندوز 10
نحوه ارتقا به ویندوز 10
اگر رایانه شما قادر به اجرای ویندوز 10 است ، می توانید برای خرید آن به این صفحه در وب سایت Microsoft بروید. از آنجا می توانید فایل نصب را بارگیری کنید یا درایو نصب USB برای شما ارسال شود. برای اطلاعات بیشتر س FAالات متداول Microsoft Windows Windows 10 را بررسی کنید.

شروع کار با ویندوز 10
این که آیا شما از یک کامپیوتر جدید با ویندوز 10 استفاده می کنید یا یک ماشین قدیمی که اخیراً به روزرسانی شده است ، این درس اصول استفاده از این نسخه از ویندوز را به شما نشان می دهد.

برای یادگیری نحوه شروع کار با ویندوز 10 ، فیلم زیر را تماشا کنید.


توجه: این درس استفاده از ویندوز 10 با رایانه رومیزی یا لپ تاپ است. اگر از رایانه لوحی با صفحه لمسی استفاده می کنید ، برخی از دستورالعمل های زیر کمی متفاوت عمل می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به درس استفاده از ویندوز 10 روی یک تبلت بروید.

ورود به ویندوز 10
احتمالاً از شما خواسته می شود در همان زمان استفاده از ویندوز 10 یک حساب Microsoft ایجاد کنید (اگر قبلاً آن را ندارید). از این مرحله به بعد ، هر زمان که رایانه را روشن می کنید باید به سیستم آن حساب وارد شوید. برای این کار ، رمز ورود خود را در جعبه تایپ کنید و Enter را فشار دهید.

ورود به ویندوز 10
برای کسب اطلاعات بیشتر ، می توانید دروس ما در مورد ایجاد یک حساب Microsoft و مدیریت حساب های کاربر و کنترل والدین را مرور کنید.

پیمایش در دسک تاپ
پس از ورود به سیستم ، اولین چیزی که می بینید دسک تاپ است. می توانید میز کار را به عنوان اصلی ترین فضای کاری رایانه خود در نظر بگیرید. از اینجا می توانید پرونده های خود را مشاهده و مدیریت کنید ، برنامه ها را باز کنید ، به اینترنت دسترسی داشته باشید و موارد دیگر.

برای آشنایی بیشتر با دسک تاپ ویندوز 10 روی دکمه های تعاملی زیر کلیک کنید:

عکس صفحه دسک تاپ ویندوز 10 با دو پنجره باز
باز کردن برنامه ها
شما مانند منوی Start برای باز کردن برنامه ها در رایانه خود استفاده خواهید کرد
نسخه های ویندوز. برای این کار ، روی دکمه Start در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید ، سپس برنامه مورد نظر را انتخاب کنید. اگر برنامه مورد نظر خود را مشاهده نکردید ، همه برنامه ها را انتخاب کنید تا لیست کاملی از برنامه ها را مشاهده کنید. در مثال زیر ، OneNote را باز می کنیم.

باز کردن یک برنامه در ویندوز 10
کار با پرونده ها
برای مدیریت پرونده ها و پوشه ها از File Explorer استفاده خواهید کرد. برای باز کردن File Explorer ، روی نماد File Explorer در نوار وظیفه کلیک کنید یا روی هر پوشه روی دسک تاپ خود دوبار کلیک کنید.

باز کردن File Explorer
اگر در ویندوز تازه وارد هستید ، برای آشنایی بیشتر با مدیریت فایل ، این مقاله کار با فایلها را از آموزش Windows Windows Basics بررسی کنید.

در حال جستجو برای فایل ها و برنامه ها
برای جستجوی چیزی در رایانه خود - مانند یک فایل یا برنامه خاص - روی دکمه Start کلیک کنید ، سپس شروع به تایپ کنید. متناوباً ، می توانید برای شروع جستجو ، کلید Windows را روی صفحه کلید فشار دهید. در مثال زیر ، ما در حال جستجو برای یک فایل ارائه هستیم.

جستجو برای ارائه
تنظیمات خود را انجام دهید
از برنامه تنظیمات برای تغییر مهمترین تنظیمات در رایانه ، مانند شبکه و گزینه های نمایش ، استفاده خواهید کرد. برای باز کردن برنامه ، روی فهرست شروع کلیک کنید ، سپس تنظیمات را انتخاب کنید.

باز کردن برنامه تنظیمات
همچنین می توانید از کنترل پنل برای تنظیم تنظیمات خود استفاده کنید ، دقیقاً مانند نسخه های قبلی ویندوز. با این وجود ، گزینه هایی وجود دارد که فقط از طریق برنامه تنظیمات می توان به آنها دسترسی پیدا کرد ، مانند افزودن کاربر جدید. به همین دلیل ، احتمالاً بیشتر اوقات از برنامه تنظیمات استفاده خواهید کرد.

باز کردن صفحه کنترل
خاموش کردن رایانه
وقتی استفاده از رایانه خود تمام شد ، مهم است که به درستی خاموش شوید. برای این کار ، روی دکمه Start کلیک کنید ، سپس گزینه Power> Shut down را انتخاب کنید.

نکاتی برای مدیریت چندین پنجره

ویندوز 10 دارای چندین ویژگی است که به راحتی می توانید همزمان چند کار را انجام دهید و با چندین ویندوز کار کنید.

 

توجه: این درس استفاده از ویندوز 10 با رایانه رومیزی یا لپ تاپ است. اگر از رایانه لوحی با صفحه لمسی استفاده می کنید ، برخی از دستورالعمل های زیر متفاوت عمل می کنند (و برخی از ویژگی ها به هیچ وجه در دسترس نخواهند بود). برای کسب اطلاعات بیشتر به درس استفاده از ویندوز 10 روی یک تبلت بروید.

 

ضربه محکم و ناگهانی

ضربه محکم و ناگهانی به شما امکان می دهد اندازه ویندوز را به سرعت تغییر اندازه دهید ، خصوصاً در شرایطی که می خواهید دو پنجره را کنار هم ببینید ، بسیار راحت است. برای این کار ، پنجره مورد نظر را به سمت چپ یا راست کلیک کرده و بکشید تا مکان نما به لبه صفحه برسد ، سپس موس را رها کنید. پنجره در جای خود قرار می گیرد. برای برداشتن قفل از یک پنجره ، کافیست پنجره را کلیک کرده و به پایین بکشید.

 

یک پنجره را به سمت چپ صفحه بکشید

توجه: اگر هنگام چنگ زدن بیش از یک پنجره باز داشته باشید ، می توانید پنجره ای را انتخاب کنید تا به طور خودکار به طرف دیگر صفحه برسد.

 

انتخاب پنجره دیگری برای ضربه محکم و ناگهانی

تلنگر

برای جابجایی بین پنجره های باز می توانید از Flip استفاده کنید. برای این کار ، کلید Alt را روی صفحه کلید فشار داده و نگه دارید ، سپس کلید Tab را فشار دهید. فشار دادن کلید Tab را تا انتخاب پنجره مورد نظر ادامه دهید.

 

با استفاده از نمای تلنگر

نمای کار

ویژگی Task view مشابه Flip است اما کمی متفاوت عمل می کند. برای باز کردن نمای وظیفه ، روی دکمه مشاهده کار در گوشه پایین سمت راست نوار وظیفه کلیک کنید. گزینه دیگر ، می توانید کلید Windows + Tab را روی صفحه کلید خود فشار دهید. همه پنجره های باز شما ظاهر می شوند و می توانید برای انتخاب پنجره مورد نظر خود کلیک کنید.

 

با استفاده از ویژگی Task View در ویندوز 10

دسک تاپ های مجازی

به جای اینکه همه چیز را روی همان دسک تاپ باز نگه دارید ، می توانید برخی از ویندوزهای خود را به یک دسک تاپ مجازی منتقل کنید تا از این کار جلوگیری کنید. این ویژگی در نسخه های قبلی ویندوز در دسترس نبود و به ویژه برای مدیریت همزمان بسیاری از ویندوز بسیار مفید است. برای ایجاد دسک تاپ جدید ، نمای کار را باز کنید ، سپس دسک تاپ جدید را در گوشه پایین سمت راست انتخاب کنید.

 

ایجاد یک دسک تاپ مجازی جدید

پس از ایجاد چندین میز کار ، می توانید از Task view برای جابجایی بین آنها استفاده کنید. همچنین می توانید ویندوز را بین دسک تاپ منتقل کنید. برای این کار ، Task view را باز کنید ، سپس یک پنجره را کلیک کرده و به دسک تاپ مورد نظر بکشید.

 

کشیدن یک پنجره به یک میز کار دیگر

برای بستن دسک تاپ مجازی ، نمای Task را باز کرده و روی X در گوشه سمت راست بالای هر دسکتاپی که می خواهید ببندید کلیک کنید.

 

بستن دسک تاپ مجازی

نمایش دسک تاپ

 

اگر همزمان پنجره های زیادی باز هستید ، دیدن میز کار دشوار است. وقتی این اتفاق می افتد ، می توانید گوشه پایین سمت راست نوار وظیفه را کلیک کنید تا تمام پنجره های باز شده به حداقل برسد. فقط کافیست دوباره آن را کلیک کنید تا پنجره های حداقل شده بازیابی شود.

 

شخصی کردن دسک تاپ
ویندوز 10 امکان شخصی سازی ظاهر و دسک تاپ شما را آسان می کند. برای دسترسی به تنظیمات شخصی سازی ، روی هر قسمت از دسک تاپ کلیک راست کرده و از فهرست کشویی شخصی سازی را انتخاب کنید. تنظیمات شخصی سازی ظاهر می شود.

باز کردن تنظیمات شخصی سازی
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از تنظیمات شخصی سازی ، روی دکمه های تعاملی زیر کلیک کنید.

دارای گرافیک
برای تغییر اندازه قلم:
اگر در مشاهده متن در رایانه خود مشکلی دارید ، می توانید اندازه قلم را افزایش دهید. همچنین افزایش اندازه قلم باعث افزایش اندازه آیکون ها و سایر موارد روی دسک تاپ شما می شود.

برنامه Settings را باز کنید ، سپس System را انتخاب کنید.
باز کردن تنظیمات سیستم
گزینه های Display ظاهر می شود. از نوار لغزنده برای انتخاب اندازه مورد نظر استفاده کنید. توجه داشته باشید که اندازه بزرگتر ممکن است در نحوه نمایش برخی موارد در صفحه نمایش اختلال ایجاد کند.
تنظیم اندازه مورد
برای ذخیره تغییرات ، روی اعمال کلیک کنید. پس از آن ممکن است لازم باشد کامپیوتر خود را دوباره راه اندازی کنید تا این تغییرات اعمال شود.
برای تنظیم تنظیمات ClearType:
ClearType به شما امکان می دهد متن متن رایانه خود را دقیق تنظیم کنید ، که به بهبود خوانایی کمک می کند.

از تنظیمات Display ، Advanced display settings را انتخاب کنید.
باز کردن تنظیمات نمایش پیشرفته
متن ClearType را در زیر تنظیمات مرتبط انتخاب کنید.
باز کردن تنظیمات ClearType
کادر محاوره ای ClearType ظاهر می شود. دستورالعمل ها را دنبال کنید ، متنی را که به نظر شما بهترین است انتخاب کنید.
با استفاده از تنظیم کننده متن ClearType
پس از پایان کار ، روی پایان کلیک کنید. تنظیمات ClearType اعمال خواهد شد.

 



Windows یک سیستم عامل است که توسط مایکروسافت طراحی شده است. سیستم عامل همان چیزی است که به شما امکان می دهد از رایانه استفاده کنید. ویندوز از قبل در اکثر رایانه های شخصی جدید (PC ها) بارگیری می شود ، که به محبوب ترین سیستم عامل در جهان کمک می کند. ویندوز امکان انجام انواع کارهای روزمره را در رایانه شما فراهم می کند. به عنوان مثال ، شما می توانید از ویندوز برای مرور اینترنت ، بررسی ایمیل خود ، ویرایش عکس های دیجیتالی ، گوش دادن به موسیقی ، بازی کردن و کارهای دیگر استفاده کنید.

همه چیز درباره ویندوز

از ویندوز در بسیاری از دفاتر نیز استفاده می شود زیرا به شما امکان دسترسی به ابزارهای بهره وری مانند تقویم ها ، پردازنده های کلمه و صفحه گسترده را می دهد.

استفاده از برنامه های کاربردی در ویندوز

مایکروسافت اولین نسخه ویندوز را در اواسط دهه 1980 منتشر کرد. از آن زمان نسخه های زیادی از ویندوز وجود داشته است ، اما جدیدترین آنها شامل ویندوز 10 (در سال 2015) ، ویندوز 8 (2012) ، ویندوز 7 (2009) ، ویندوز ویستا (2007) و ویندوز ایکس پی (2001) است. 

این آموزش برای نشان دادن اصول مطلق استفاده از رایانه ویندوز از جمله نحوه استفاده از دسک تاپ ، نحوه باز کردن پرونده ها و برنامه های مختلف و نحوه جابجایی و تغییر اندازه ویندوز به شما نشان داده شده است. اطلاعات این آموزش برای نسخه های جدیدتر ویندوز ، از جمله موارد ذکر شده در پایین این پاراگراف ، اعمال خواهد شد. با این وجود ، ممکن است بخواهید یکی از اصول آموزشی ویندوز را مرور کنید. فقط نسخه ویندوز نصب شده در رایانه خود را انتخاب کنید:

  • Windows 10

  • Windows 8

  • Windows 7

  • Windows XP

ویندوز 8 در مقابل نسخه های دیگر

در حالی که اکثر نسخه های ویندوز نسبتاً مشابه هستند ، ویندوز 8 بسیار متفاوت از نسخه های دیگر است. با این حال ، اگر ویندوز 8 بر روی رایانه خود دارید ، اکنون باید بتوانید به ویندوز 10 ارتقا دهید که شباهت بیشتری به نسخه های قبلی از جمله ویندوز 7 دارد. توصیه می کنیم اگر می توانید رایانه خود را به ویندوز 10 ارتقا دهید. برای یادگیری نحوه آموزش ویندوز 10 ما را مرور کنید.

 با این حال ، ما همچنان به تفاوت عمده بین ویندوز 8 و نسخه های دیگر اشاره خواهیم کرد ، به این معنی که هر از چندگاهی برخی اطلاعات خاص ویندوز 8 را مشاهده خواهید کرد. اگر رایانه شما از ویندوز 8 استفاده می کند ، می خواهید هم این آموزش و هم آموزش Windows 8 ما را مرور کنید تا درباره تفاوت ها بیشتر بدانید.

پیمایش در ویندوز

چه در رایانه تازه وارد باشید و چه فقط در ویندوز ، مهم است که اصول استفاده از رایانه خود را بیاموزید. اگر در حال حاضر همه چیز کمی طاقت فرسا به نظر می رسد ، نگران نباشید! ما گام به گام شما را از آن عبور می دهیم و برخی از اساسی ترین مواردی را که باید بدانید ، از جمله نحوه کار با دسک تاپ ، باز و بستن پنجره ها و خاموش کردن رایانه به شما نشان خواهیم داد.

دسکتاپ (صفحه کار یا رومیزی ) ویندوز 

پس از شروع کار رایانه ، اولین چیزی که می بینید دسک تاپ است. می توانید میز کار را به عنوان اصلی ترین فضای کاری رایانه خود در نظر بگیرید. از اینجا می توانید پرونده های خود را مشاهده و مدیریت کنید ، برنامه ها را باز کنید ، به اینترنت دسترسی داشته باشید و موارد دیگر. 

دسکتاپ و بخش های اساسی آن

 در ویندوز 8 ، معمولاً صفحه شروع را قبل از دسک تاپ مشاهده می کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر ، درس ما را در مورد شروع با ویندوز 8 مرور کنید.

سطل آشغال میزکار ویندوز

 

 پوشه های روی میزکار

 

پس زمینه دسکتاپ

 

پوشه های باز روی دسکتاپ

 

دکمه شروع

 

برنامه های میانبر سنجاق شده روی نوار وظیفه

 

نوار وظیفه میزکار

 

تاریخ و زمان و تنظیمات ناحیه اعلان یا همان سینی سیستم

 

کار با برنامه ها

برنامه (َApplication) - همچنین به عنوان برنامه (Programs) شناخته می شود - نوعی نرم افزار است که به شما امکان می دهد کارهای خود را در رایانه خود انجام دهید. ویندوز دارای بسیاری از برنامه های داخلی است که می توانید استفاده کنید. برای مثال ، اگر می خواهید در اینترنت مرور کنید ، می توانید از Microsoft Edge (یا اگر از ویندوز 8 یا بالاتر استفاده می کنید) از Internet Explorer استفاده کنید.

برای باز کردن برنامه:

  1. با استفاده از ماوس خود ، روی دکمه Start کلیک کنید ، سپس برنامه مورد نظر را انتخاب کنید. اگر مورد دلخواه خود را مشاهده نکردید ، روی همه برنامه ها کلیک کنید تا لیست کاملی از برنامه ها مشاهده شود. در مثال ما ، Microsoft Edge را باز خواهیم کرد.

منوی شروع سیستم عامل ویندوز  قسمت باز کردن برنامه ها

 

 2. برنامه در یک پنجره جدید ظاهر می شود.

برنامه باز شده در پنجره جدید

 * در ویندوز 8  منوی Start وجود ندارد ، بنابراین معمولاً برنامه ها را از صفحه شروع باز می کنید. روی دکمه Start کلیک کنید تا به صفحه شروع بروید ، سپس روی یک برنامه کلیک کنید تا باز شود.

 کار با ویندوز

هر زمان که پرونده ، پوشه یا برنامه ای را باز کنید ، در یک پنجره جدید ظاهر می شود. شما می توانید چندین مورد را همزمان در پنجره های مختلف باز کنید. شما دائماً از ویندوز استفاده خواهید کرد ، بنابراین مهم است که بدانید چگونه پنجره های باز را تغییر دهید ، نحوه جابجایی و تغییر اندازه پنجره ها و نحوه بستن پنجره ها پس از اتمام استفاده از آنها مهم است.

! در ویندوز 8 ، برخی از برنامه ها در صفحه شروع باز می شوند ، نه در دسک تاپ. اگر از ویندوز 8 استفاده می کنید ، توجه داشته باشید که اطلاعات زیر فقط مربوط به پنجره هایی است که روی دسک تاپ باز کرده اید.

 قسمتهای یک پنجره

تقریباً در هر پنجره همین سه دکمه را در گوشه بالا سمت راست مشاهده خواهید کرد. این دکمه ها به شما امکان می دهد چندین عملکرد از جمله این موارد را در زیر انجام دهید.

  •  بر روی دکمه Minimize کلیک کنید تا پنجره مخفی شود. پنجره در نوار وظیفه به حداقل می رسد. سپس می توانید روی نماد مربوط به آن پنجره در نوار وظیفه کلیک کنید تا دوباره ظاهر شود.

دکمه کمینه سازی (حداقل رسانی اندازه) پنجره Minimize button

 

  •  بر روی دکمه Maximize کلیک کنید تا پنجره کل صفحه را پر کند.

دکمه ی حداکثر سازی پنجره Maximize button

 

دقت کنید : اگر صفحه به حداکثر برسد ، دکمه Maximize به طور موقت با دکمه Restore جایگزین می شود. فقط کافیست روی آن کلیک کنید تا پنجره به اندازه اصلی خود برگردد.

  • برای بستن پنجره روی دکمه Close کلیک کنید. 

دکمه ی بستن (Close) پنجره های باز

برای انتقال یک پنجره:

1. بالای پنجره را کلیک کرده و بکشید تا آن را به مکان دلخواه روی صفحه منتقل کنید. پس از پایان کار ، ماوس را رها کنید.

انتقال و پیمایش پنجره در فضای میزکار ویندوز

2. پنجره در مکان جدید ظاهر می شود.

برای تغییر اندازه یک پنجره:

1. ماوس را روی گوشه پنجره قرار دهید ، سپس کلیک کنید و ماوس را بکشید تا پنجره بزرگتر یا کوچکتر شود. پس از پایان کار ، ماوس را رها کنید.

بردن اشاره گر به گوشه پنجره و تغییر اشاره گر به فلش برای تغییر اندازه پنجره

 

2.اندازه پنجره تغییر می کند. 

پنجره ای که اندازه اش تغییر یافته است.

 

جابجایی بین پنجره ها

اگر همزمان بیش از یک پنجره باز دارید ، می توانید با کلیک روی نماد مربوط به آن پنجره در نوار وظیفه ، به سرعت بین آنها جابجا شوید.

خاموش کردن رایانه

وقتی کار با کامپیوترتان پایان یافت ، مهم است که آن به درستی خاموش کنید. بسته به اینکه از کدام نسخه از ویندوز استفاده می کنید روند کمی متفاوت خواهد بود.

برای خاموش کردن رایانه:

  • اگر از ویندوز 10 استفاده می کنید ، بر روی دکمه Start ، سپس بر روی نماد Power کلیک کنید ، سپس روی گزینه Shut down کلیک کنید.

خاموش کردن کامپیوتر با استفاده از سیستم عامل ویندوز 10

 

  • اگر از ویندوز 8 استفاده می کنید ، بر روی دکمه Start کلیک کنید تا به صفحه Start دسترسی پیدا کنید ، روی نماد Power نزدیک گوشه بالا سمت راست کلیک کرده و Shut down را انتخاب کنید. اگر این گزینه را نمی بینید ، به این معنی است که باید به ویندوز 8.1 ارتقا دهید. برای یادگیری کامل چگونگی خاموش کردن کامپیوتر از طریق سیستم عامل ویندوز 8  این صفحه را از قسمت آموزش Windows 8 مرور کنید.

خاموش کردن کامپیوتر از طریق سیستم عامل ویندوز 8

  • اگر از ویندوز 7 یا ورژن های قبلی آن استفاده می کنید ، روی دکمه Start کلیک کنید ، سپس Shut downیا (Turn off) را انتخاب کنید.

 خاموش کردن کامپیوتر از ویندوزهای 7 و قبل از آن

 

راه اندازی مجدد و حالت خواب

برای گزینه های بیشتر می توانید روی دکمه روشن / خاموش کلیک کنید. به عنوان مثال ، اگر رایانه شما بی پاسخ است ، می توانید Restart را انتخاب کنید تا سریع خاموش و روشن شود. 

همچنین می توانید رایانه خود را در حالت خواب قرار دهید. این بیشتر پردازش های رایانه شما را خاموش می کند ، اما به یاد می آورد که کدام برنامه ها و پرونده ها باز هستند. به شما امکان می دهد رایانه با سرعت بیشتری راه اندازی شود زیرا دیگر نیازی به منتظر ماندن سیستم عامل و برنامه ها نخواهید داشت. توجه داشته باشید که اگر بیش از چند دقیقه از رایانه استفاده نکرده باشید ، ممکن است رایانه شما به طور خودکار به حالت خواب درآید.

 حالت خواب یا Sleep mode ویندوز

 اگر لپ تاپ دارید ، می توانید به راحتی درب آن را ببندید و آن را به حالت Sleep قرار دهید.

بیدار کردن رایانه از حالت خواب

اگر رایانه شما در حالت خواب است ، برای استفاده از آن باید آن را بیدار کنید. برای بیدار کردن رایانه از حالت خواب ، روی ماوس کلیک کنید یا هر کلید صفحه کلید را فشار دهید.

کار با فایل ها (پرونده ها)

درک نحوه کار با پرونده ها و پوشه ها بخش مهمی از استفاده از رایانه است. هنگامی که نحوه کار پرونده ها و پوشه ها را بفهمید ، تمام وقت از آنها استفاده خواهید کرد. در این درس ، ما اصول كامل كار با پرونده ها ، از جمله نحوه باز كردن پرونده ها ، انتقال پرونده ها به داخل پوشه ها و حذف پرونده ها را به شما نشان خواهیم داد.

پرونده چیست ؟

انواع مختلفی از پرونده ها وجود دارد که می توانید استفاده کنید. به عنوان مثال ، اسناد Microsoft Word ، عکس های دیجیتال ، موسیقی دیجیتال و فیلم های دیجیتال انواع فایل ها هستند. حتی ممکن است شما یک فایل را به عنوان نسخه دیجیتالی یک چیز واقعی در دنیای واقعی تصور کنید که می توانید با آن در رایانه تعامل کنید. وقتی از برنامه های مختلف استفاده می کنید ، اغلب پرونده ها را مشاهده ، ایجاد یا ویرایش می کنید. 

پرونده ها معمولاً با یک نماد (Icon) نشان داده می شوند. در تصویر زیر ، انواع مختلفی از فایلها را در زیر سطل بازیافت روی دسک تاپ مشاهده می کنید.

 معرفی فایل یا پرونده ها

 

پوشه (Folder) چیست ؟ 

 ویندوز از پوشه ها برای کمک به شما در سازماندهی پرونده ها استفاده می کند. می توانید فایل ها را درون یک پوشه قرار دهید ، دقیقاً مانند اسنادی که داخل یک پوشه واقعی قرار می دهید. در تصویر زیر ، برخی از پوشه ها را می توانید روی دسک تاپ ببینید.

معرفی پوشه

 

جستجوگر فایل File Explorer 

 با استفاده از یک برنامه داخلی معروف به File Explorer (در Windows 7 و نسخه های قبلی Windows Explorer نامیده می شود) می توانید فایل ها و پوشه ها را مشاهده و سازماندهی کنید. برای باز کردن File Explorer ، روی نماد File Explorer در نوار وظیفه کلیک کنید یا روی هر پوشه روی دسک تاپ خود دوبار کلیک کنید. پنجره جدید File Explorer ظاهر می شود. اکنون آماده شروع کار با پرونده ها و پوشه های خود هستید.File Explorer جستجوگر فایل ویندوز

 

 از File Explorer ، روی یک پوشه دوبار کلیک کنید تا باز شود. سپس می توانید تمام پرونده های ذخیره شده در آن پوشه را مشاهده کنید.

فایل ها و زیر پوشه های بازشده از طریق برنامه File Explorer

 

توجه داشته باشید که می توانید موقعیت یک پوشه را در نوار آدرس نزدیک بالای پنجره نیز مشاهده کنید.

موقعیت و مکان ذخیره فایل ها و پوشه ها

 

برای باز کردن پرونده:

دو روش اصلی برای باز کردن پرونده وجود دارد:

  • فایل را در رایانه خود پیدا کنید و روی آن دوبار کلیک کنید. با این کار پرونده در برنامه پیش فرض آن باز می شود. در مثال ما ، یک سند (Microsoft Word (BdayInvites.docx را باز خواهیم کرد ، که در Microsoft Word باز می شود.

باز کردن فایل ها 1

  • برنامه را باز کنید ، سپس از برنامه برای باز کردن پرونده استفاده کنید. پس از باز شدن برنامه ، می توانید به منوی File در بالای پنجره رفته و Open را انتخاب کنید.

گزینه Open موجود در اکثر برنامه ها برای باز کردن فایل های ذخیر شده

 

 انتقال و حذف پرونده ها 

با شروع استفاده از رایانه خود ، پرونده های بیشتری را جمع آوری می کنید که می تواند یافتن فایلهای مورد نیاز را دشوارتر کند. خوشبختانه ، ویندوز به شما امکان می دهد پرونده ها را به پوشه های مختلف منتقل کنید و پرونده هایی را که دیگر استفاده نمی کنید حذف کنید.

برای انتقال یک پرونده

انتقال فایل از یک مکان به مکان دیگر آسان است. به عنوان مثال ، ممکن است فایلی در دسک تاپ داشته باشید که بخواهید آن را به پوشه Documents منتقل کنید. 

1. فایل را کلیک کرده و به محل مورد نظر بکشید.

انتقال فایل با درگ کردن آن

 

2. ماوس را رها کنید پرونده در مکان جدید ظاهر می شود. در این مثال ، ما پوشه را باز کرده ایم تا فایل را در مکان جدید آن ببینیم.

اتمام عمل درگ فایل برای انتقال آن با رها کردن دکمه ماوس در مکان دیگر

 

می توانید از همین روش برای انتقال کل پوشه استفاده کنید. توجه داشته باشید که با انتقال پوشه ، همه پرونده های موجود در آن پوشه نیز منتقل می شوند.

ایجاد یک پوشه جدید 

1. در File Explorer ، دکمه New folder را پیدا کرده و انتخاب کنید. همچنین می توانید در جایی که می خواهید پوشه ظاهر شود ، کلیک راست کنید ، سپس New> Folder را انتخاب کنید.

ایجاد پوشه جدید

 

2. پوشه جدید ظاهر می شود. نام مورد نظر را برای پوشه تایپ کرده و Enter را فشار دهید. در مثال ما ، آن را اسناد مدرسه می نامیم.

نام گذاری پوشه جدید

 

3. پوشه جدید ایجاد خواهد شد اکنون می توانید پرونده ها را به این پوشه منتقل کنید.

 برای تغییر نام یک پرونده یا پوشه:

می توانید نام هر پرونده یا پوشه ای را تغییر دهید. یک نام منحصر به فرد باعث می شود که به راحتی بخاطر داشته باشید که چه نوع اطلاعاتی در پرونده یا پوشه ذخیره شده است.

1. روی پرونده یا پوشه کلیک کنید ، حدود یک ثانیه صبر کنید و دوباره کلیک کنید. یک قسمت متن قابل ویرایش ظاهر می شود.

2. نام مورد نظر را بر روی صفحه کلید خود تایپ کرده و Enter را فشار دهید. نام تغییر خواهد کرد.

تغییر نام فایل یا پوشه

همچنین می توانید بر روی پوشه کلیک راست کرده و از منوی ظاهر شده Rename را انتخاب کنید.

تغییر نام فایل و پوشه

 

اگر دیگر نیازی به استفاده از پرونده ندارید ، می توانید آن را حذف کنید. وقتی فایلی را پاک می کنید ، به سطل آشغال منتقل می شود. اگر نظر خود را تغییر دهید ، می توانید پرونده را از سطل آشغال به مکان اصلی خود منتقل کنید. اگر مطمئن هستید که می خواهید پرونده را برای همیشه حذف کنید ، باید سطل آشغال را خالی کنید.

برای حذف یک پرونده یا پوشه:

1. فایل را کلیک کرده و به نماد سطل آشغال در دسک تاپ بکشید. همچنین می توانید روی فایل کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید و کلید Delete را از صفحه کلید فشار دهید.

انتاقال فایل ها و پوشه به سطل آشغال

 

2. برای حذف دائمی پرونده ، روی نماد سطل آشغال راست کلیک کرده و Emple Recycle Bin را انتخاب کنید. همه پرونده های موجود در سطل آشغال برای همیشه حذف می شوند.

حذف دائمی فایل ها از سطل آشغال

 

! توجه داشته باشید که با حذف یک پوشه ، همه پرونده های موجود در آن پوشه نیز حذف می شوند.

انتخاب چندین پرونده

اکنون که مبانی ویندوز را دانستید ، در اینجا چند نکته برای کمک به شما در انتقال سریعتر پرونده ها آورده شده است.

انتخاب بیش از یک پرونده

چند روش برای انتخاب همزمان بیش از یک پرونده وجود دارد:

  • اگر پرونده های خود را به عنوان آیکون مشاهده می کنید ، می توانید با کلیک روی ماوس و کشیدن یک کادر در اطراف پرونده هایی که می خواهید انتخاب کنید ، یک جعبه ترسیم می شود. پس از پایان کار ، ماوس را رها کنید. پرونده ها انتخاب می شوند. اکنون می توانید همه این پرونده ها را همزمان انتقال ، کپی یا حذف کنید.

درگ یا کشیدن فایل های انتخاب شده

  • برای انتخاب پرونده های خاص از یک پوشه ، کلید Ctrl را روی صفحه کلید خود فشار داده و نگه دارید ، سپس روی پرونده هایی که می خواهید انتخاب کنید کلیک کنید.

انتخاب چند فایل غیر همجوار با نگه داشتن کلید Ctrl صفحه کلید

 

  • برای انتخاب گروهی از پرونده ها از یک پوشه ، روی اولین پرونده کلیک کنید ، کلید Shift را از صفحه کلید فشار داده و نگه دارید ، سپس روی آخرین پرونده کلیک کنید. همه پرونده های بین اولین و آخرین پرونده انتخاب می شوند.

انتخاب فایل های همجوار با نگه داشتن کلید Shift صفحه کلید

 

انتخاب همه پرونده ها

اگر می خواهید همه پرونده ها را همزمان در یک پوشه انتخاب کنید ، پوشه را در File Explorer باز کنید و Ctrl + A را فشار دهید (کلید Control را روی صفحه کلید فشار دهید و نگه دارید ، سپس A را فشار دهید). همه پرونده های موجود در پوشه انتخاب می شوند.

انتخاب همه فایل ها

 

میانبرها 

اگر فایل یا پوشه ای دارید که مرتباً از آن استفاده می کنید ، می توانید با ایجاد یک میانبر در دسک تاپ در وقت صرفه جویی کنید. به جای اینکه به پرونده یا پوشه بروید ، هر بار که می خواهید از آن استفاده کنید ، می توانید بر روی میانبر دوبار کلیک کنید تا باز شود. یک میانبر یک پیکان کوچک در گوشه پایین سمت چپ نماد دارد.

توجه داشته باشید که ایجاد یک میانبر کپی تکراری از پوشه ایجاد نمی کند. این به سادگی راهی برای دسترسی سریعتر به پوشه است. اگر یک میانبر را حذف کنید ، پوشه واقعی یا پرونده های موجود در آن پاک نمی شود. همچنین توجه داشته باشید که کپی کردن میانبر بر روی درایو فلش کار نخواهد کرد. اگر می خواهید فایلی با خود بیاورید ، باید به مکان واقعی پرونده بروید و آن را در درایو فلش کپی کنید.

برای ایجاد یک میانبر:

1. پوشه مورد نظر را پیدا کرده و کلیک راست کنید ، سپس گزینه Send to Desktop (ایجاد میانبر) را انتخاب کنید.

میانبر فایل ها روی میزکار

 

2. یک میانبر برای پوشه در دسک تاپ ظاهر می شود. به پیکان گوشه پایین سمت چپ نماد توجه کنید. اکنون می توانید بر روی میانبر دوبار کلیک کنید تا پوشه در هر زمان باز شود.

همچنین می توانید کلید Alt را روی صفحه کلید خود نگه دارید ، سپس پوشه را کلیک کرده و به دسک تاپ بکشید تا میانبر ایجاد شود.

 

یافتن پرونده ها در رایانه

در درس قبلی ، ما در مورد اینکه پوشه ها چگونه می توانند به سازماندهی پرونده های شما کمک کنند صحبت کردیم. با این حال ، ممکن است مواردی پیش بیاید که در یافتن یک پرونده خاص مشکل دارید. اگر این اتفاق برای شما افتاد ، وحشت نکنید! این پرونده احتمالاً هنوز در رایانه شماست و برای پیدا کردن آن چند روش ساده وجود دارد. در این درس ، ما تکنیک های مختلفی را به شما نشان خواهیم داد که می توانید برای یافتن پرونده های خود از جمله جستجو و جستجوی مکان های مشترک استفاده کنید.

مکان های معمول برای جستجوی پرونده ها

اگر در یافتن یک فایل مشکل دارید ، احتمال اینکه بتوانید آن را در یکی از مکان های زیر پیدا کنید بسیار زیاد است:

بارگیری ها: به طور پیش فرض ، رایانه شما پرونده های بارگیری شده را در یک پوشه خاص ، معروف به پوشه بارگیری ها قرار می دهد. اگر در یافتن فایلی که از اینترنت بارگیری کرده اید ، مانند عکس متصل به پیام ایمیل ، با مشکل روبرو هستید ، این اولین جایی است که باید جستجو کنید. برای مشاهده پوشه Downloads ، File Explorer را باز کنید ، سپس بارگیری ها را پیدا کرده و انتخاب کنید (در زیر موارد دلخواه در سمت چپ پنجره). لیستی از پرونده های بارگیری شده اخیر شما ظاهر می شود.

پیدا کردن فایل های بارگیری شده

 

 

  • پوشه های پیش فرض: اگر هنگام ذخیره یک فایل مکانی را مشخص نکنید ، ویندوز انواع خاصی از پرونده ها را در پوشه های پیش فرض قرار می دهد. به عنوان مثال ، اگر به دنبال یک سند Microsoft Word هستید ، می توانید در پوشه Documents جستجو کنید. اگر به دنبال عکس هستید ، سعی کنید در پوشه Pictures بگردید. بیشتر این پوشه ها در سمت چپ پنجره File Explorer قابل دسترسی خواهند بود.

پیدا کردن پوشه ها در مکان های پیش فرض ویندوز

  • سطل آشغال: اگر فایلی را به اشتباه پاک کرده اید ، ممکن است پرونده همچنان در سطل آشغال باشد. برای باز کردن نماد Recycle Bin روی دسک تاپ می توانید دوبار کلیک کنید. اگر پرونده مورد نیاز خود را پیدا کردید ، کلیک کنید و آن را به سمت دسک تاپ یا یک پوشه دیگر بکشید.

پیدا کردن فایل ها در سطل آشغال  

در حال جستجو برای فایل ها

فرض کنید شما اخیراً چند عکس را که به یک پیام ایمیل پیوست شده بود بارگیری کردید ، اما اکنون مطمئن نیستید که این فایل ها در رایانه شما کجا هستند. اگر در تلاش برای یافتن فایلی هستید ، همیشه می توانید آن را جستجو کنید. جستجو به شما امکان می دهد تا به دنبال هر فایلی در رایانه خود باشید.

برای جستجوی یک فایل (ویندوز 10):

در جعبه جستجوی Cortana در کنار دکمه Start ، تایپ کنید تا یک فایل را جستجو کنید. نتایج جستجو در بالای کادر جستجو ظاهر می شود.

 جستجوی فایل در ویندوز 10

برای جستجوی یک فایل (ویندوز 8):

روی دکمه Start کلیک کنید تا به صفحه شروع بروید ، سپس برای جستجوی یک فایل شروع به تایپ کنید. نتایج جستجو در سمت راست صفحه ظاهر می شوند. کافیست روی یک پرونده یا پوشه کلیک کنید تا باز شود.

جستجو فایل در ویندوز 8.1

برای جستجوی یک فایل (ویندوز 7 و قبل از آن):

روی دکمه Start کلیک کنید ، نام پرونده یا کلمات کلیدی را با صفحه کلید تایپ کنید و Enter را فشار دهید. نتایج جستجو ظاهر می شود. کافیست روی یک پرونده یا پوشه کلیک کنید تا باز شود.

جستجو در ویندوز 7 یا قبل از آن

نکاتی برای یافتن پرونده ها

اگر هنوز در یافتن پرونده مورد نیاز خود مشکل دارید ، در اینجا چند نکته اضافی آورده شده است.

  • عبارات جستجوی مختلف را امتحان کنید. اگر از گزینه جستجو استفاده می کنید ، عبارات مختلفی را در جستجوی خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر به دنبال یک سند خاص Microsoft Word هستید ، چند نام فایل مختلف را که ممکن است هنگام ذخیره سند استفاده کرده باشید ، جستجو کنید.

  • آخرین برنامه مورد استفاده برای ویرایش پرونده را باز کنید. اگر می دانید از یک برنامه خاص برای ویرایش پرونده استفاده کرده اید ، آن برنامه را باز کرده و از فهرست گزینه File> Open> Recent را انتخاب کنید. این پرونده ممکن است در لیست پرونده های اخیراً ویرایش شده ظاهر شود.

پیدا کردن فایل های اخیر

  • پس از یافتن پرونده ، آن را جابجا و تغییر نام دهید. پس از یافتن پرونده ، ممکن است بخواهید آن را به یک پوشه مربوطه منتقل کنید تا در آینده با سهولت بیشتری آن را پیدا کنید. به عنوان مثال ، اگر فایل یک عکس است ، ممکن است آن را به پوشه Pictures خود منتقل کنید. همچنین ممکن است بخواهید نام پرونده ای به آن بدهید که به راحتی به خاطر سپرده شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدیریت پرونده ها ، می توانید درس ما در مورد کار با پرونده ها را مرور کنید.

 وظایف رایج رایانه

یادگیری نحوه استفاده از کامپیوتر می تواند گاهی اوقات طاقت فرسا باشد. خوشبختانه برخی مهارت های رایانه ای رایج وجود دارد که تقریباً در هر شرایطی به همان روش کار خواهند کرد. هنگامی که نحوه استفاده از این مهارت ها را یاد گرفتید ، می توانید از آنها برای انجام کارهای مختلف در رایانه خود استفاده کنید. در این درس ، در مورد برخی از دستورات رایج که می توانید تقریباً در هر برنامه ای از جمله برش ، کپی ، جایگذاری و خنثی استفاده کنید ، صحبت خواهیم کرد.

نوار منو

بیشتر برنامه ها دارای یک نوار منو در بالای پنجره هستند. هر منو دارای مجموعه ای از دستورات است که عملکرد خاصی را در داخل برنامه انجام می دهد. در حالی که هر برنامه متفاوت است ، فرامین مختلفی وجود دارد که به همان شیوه کار می کنند ، مهم نیست که از کدام برنامه استفاده می کنید. هر زمان که برای اولین بار برنامه ای را باز کردید ، سعی کنید روی این منوها کلیک کنید تا گزینه های مختلف موجود را ببینید.

نوار منوی رایج در اکثر برنامه ها

دستورات منوی File

منوی File را در تقریباً سمت چپ نوار Menu در تقریباً همه برنامه ها پیدا خواهید کرد. منوی File معمولاً همان نوع دستورات را دارد. به عنوان مثال ، شما می توانید یک فایل جدید ایجاد کنید ، یک فایل موجود را باز کنید و فایل فعلی را در میان سایر توابع ذخیره کنید.

 

 منوی File رایج در نوار منوی اکثر برنامه ها

 

برش ، کپی و چسباندن

بسیاری از برنامه ها به شما امکان می دهند موارد را از یک مکان کپی کرده و سپس آنها را در مکان دیگری جای گذاری کنید. به عنوان مثال ، اگر با پردازنده کلمه کار می کنید ، ممکن است متن را کپی و پیست کنید تا از تایپ مجدد همان مورد جلوگیری کنید. اگر چیزی وجود دارد که می خواهید از یک مکان به مکان دیگر منتقل کنید ، می توانید به جای آن برش و پیست کنید.

برای کپی و چسباندن:

1. موردی را که می خواهید کپی کنید انتخاب کنید. در مثال ما ، یک کلمه را در یک سند انتخاب خواهیم کرد.

2. روی موس کلیک راست کرده و از منوی ظاهر شده گزینه Copy را انتخاب کنید. همچنین می توانید Ctrl + C را روی صفحه کلید خود فشار دهید.

انجام عملیات کپی پیست

 

3. مکان مورد نظر را پیدا کرده و کلیک راست کنید ، سپس Paste را انتخاب کنید. همچنین می توانید Ctrl + V را روی صفحه کلید خود فشار دهید. 

چسپاندن یا همان پیست کردن متن کپی شده

4. مورد در مکان جدید کپی خواهد شد. توجه داشته باشید که چگونه متن اصلی کپی شده منتقل نشده یا تغییر نكرده است.

اتمام جایگذاری متن کپی شده

 

 برای برش و چسباندن:

1. موردی را که می خواهید برش دهید انتخاب کنید. در مثال، ما یک پاراگراف از متن را در یک سند انتخاب خواهیم کرد

2. روی موس کلیک راست کرده و از منوی ظاهر شده Cut را انتخاب کنید. همچنین می توانید Ctrl + X را روی صفحه کلید خود فشار دهید.

انتخاب فرمان برش یا همان Cut با راست کلیک کردن روی متن انتخاب شده

 

3. مکان مورد نظر را پیدا کرده و کلیک راست کنید ، سپس Paste را انتخاب کنید. همچنین می توانید Ctrl + V را روی صفحه کلید خود فشار دهید.

انتخاب گزینه paste برای چسباندن متن برش داده شده با راست کلیک کردن در یک مکان خالی و مورد نظر

 

4. مورد به مکان جدید چسبانده می شود ، یا منتقل می شود. در مثال ما ، از دستورات cut و paste برای انتقال پاراگراف دوم بالای پاراگراف اول استفاده کردیم.

نمایش متن برش خورد و جایگذاری شده در مکان جدید

 

برای کپی کردن و چسباندن پرونده ها:

برای کارهای مختلف در رایانه می توانید از دستورات cut ، copy و paste استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید یک نسخه کپی از پرونده ایجاد کنید ، می توانید آن را از یک پوشه به پوشه دیگر کپی کنید.

1. روی پرونده کلیک راست کرده و از فهرست انتخاب شده گزینه Copy را انتخاب کنید. همچنین می توانید Ctrl + C را روی صفحه کلید خود فشار دهید.


2. روی پرونده کلیک راست کرده و از فهرست انتخاب شده گزینه Copy را انتخاب کنید. همچنین می توانید Ctrl + C را روی صفحه کلید خود فشار دهید.

جایگذاری فایل کپی شده در مکان مورد نظر

 

3. پرونده تکراری ظاهر می شود. توجه داشته باشید که چگونه فایل اصلی جابجا نشده یا تغییر نکرده است. همچنین ، توجه داشته باشید که اگر تغییری در پرونده اصلی ایجاد کنید ، هیچ نسخه ای از آن پرونده به روز نمی شود.

نمایش فایل جایگذاری شده بعد از اتمام عملیات Copy - Paste فایل ییا پرونده در مکان مورد نظر

 

* کپی کردن فایل همان ایجاد میانبر نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از میانبرها می توانید درس ما در مورد کار با پرونده ها را مرور کنید.

لغو تغییرات یا همان Undo کردن 

فرض کنید شما در حال کار روی یک سند متنی هستید و به طور تصادفی برخی از متن ها را حذف می کنید. خوشبختانه ، شما مجبور نخواهید بود همه آنچه را که حذف کرده اید دوباره تایپ کنید! اکثر برنامه ها به شما امکان می دهند جدیدترین اقدام خود را هنگام انجام چنین اشتباهی لغو کنید. فقط دستور Undo را پیدا کرده و انتخاب کنید ، که معمولاً در گوشه بالا سمت چپ پنجره نزدیک نوار منو قرار دارد. همچنین می توانید Ctrl + Z را روی صفحه کلید خود فشار دهید. برای لغو چندین تغییر متوالی می توانید به استفاده از این دستور ادامه دهید.

لغو جدیدترین اقدام های بر روی متون فایل ها و پرونده ها یا همان برگشت به یک مرحله قبل و خنثی کردن آخرین کار انجام شده

 

! توجه داشته باشید که دستور Undo تقریباً در همه اوقات کار خواهد کرد ، اما نه در هر شرایطی. به عنوان مثال ، اگر سطل آشغال را خالی کنید تا پرونده به طور دائمی پاک شود ، نمی توانید عملکرد را Undo کنید.

اکنون برخی از دستوراتی که معمولاً استفاده می شوند را می دانید که تقریباً در هر برنامه رایانه قادر خواهید بود از آنها استفاده کنید. همانطور که قبلاً در این درس اشاره کردیم ، برای اجرای سریعتر این دستورات می توانید از میانبرهای صفحه کلید نیز استفاده کنید. ما در درس خود در مورد میانبرهای صفحه کلید در ویندوز بیشتر درباره میانبرهای صفحه کلید صحبت خواهیم کرد.

 تنظیمات خود را انجام دهید

در برخی موارد ، ممکن است بخواهید تنظیمات رایانه خود را تنظیم کنید. به عنوان مثال ، ممکن است بخواهید پس زمینه دسک تاپ خود را تغییر دهید یا تنظیمات اینترنت خود را تغییر دهید. می توانید این تنظیمات و موارد دیگر را از Control panel تغییر دهید.

با این حال ، در ویندوز 10 ، کنترل پنل بیشتر با برنامه تنظیمات (Settings app) جایگزین شده است. Control Panel هنوز در دسترس است ، اما بیشتر کارها و تنظیمات اکنون در برنامه تنظیمات  (Settings app) نیز قرار دارند.

برای باز کردن برنامه تنظیمات (ویندوز 10):
روی دکمه Start کلیک کنید ، سپس نماد چرخ دنده را انتخاب کنید.

کنترل پانل ویندوز 10

 برای باز کردن صفحه کنترل (ویندوز 8):

در ویندوز 8 ، می توانید Control Panel را مستقیماً از صفحه شروع باز کنید. با استفاده از صفحه کلید خود ، Control Panel را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید.

 

 

برای باز کردن صفحه کنترل (ویندوز 7 و نسخه های قبل از آن):

1. روی دکمه Start کلیک کنید ، سپس Control Panel را انتخاب کنید.

کنترل پانل ویندوز 7 و نسخه های قبل از آن

 

2.Control Panel ظاهر می شود. برای تنظیم آن کافیست روی یک تنظیم کلیک کنید. در این مثال ، ما روی تغییر پس زمینه دسک تاپ کلیک می کنیم تا تصویر زمینه جدیدی برای دسک تاپ خود انتخاب کنیم.

پیمایش کنترل پانل وندوز 7 و...

 

تنظیم تنظیمات برنامه

همچنین می توانید تنظیمات مربوط به برنامه های مختلف را در رایانه خود تغییر دهید. تنظیمات برنامه را معمولاً در زیر File> Options ، Tools> Options یا در منوی تنظیمات جداگانه مشاهده خواهید کرد. به خاطر داشته باشید که مکان متفاوت خواهد بود و ممکن است برخی از برنامه ها تنظیماتی نداشته باشند که بتوانید آنها را تغییر دهید.

تنظیمات برنامه های کاربردی مثلا بسته نرم افزاری مایکروسافت آفیس

 

 

درک حسابهای کاربری

حساب کاربری به شما امکان می دهد وارد رایانه شوید. به طور پیش فرض ، رایانه شما از قبل دارای یک حساب کاربری است که هنگام راه اندازی رایانه لازم بود آن را ایجاد کنید. اگر قصد دارید رایانه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید ، می توانید یک حساب کاربری جداگانه برای هر شخص ایجاد کنید.

چرا باید از حساب های کاربری جداگانه استفاده کرد؟

در این مرحله ، ممکن است از خود بپرسید که چرا حتی لازم است از حساب های کاربری جداگانه استفاده کنید. اما اگر رایانه ای را با چند نفر به اشتراک می گذارید - به عنوان مثال ، با خانواده یا در محل کار ، حساب های کاربری به همه امکان می دهد بدون تأثیرگذاری بر سایر کاربران رایانه ، پرونده ها ، تنظیمات برگزیده و تنظیمات خود را ذخیره کنند. هنگامی که رایانه خود را راه اندازی می کنید ، می توانید حسابی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید.

نمایی از چند حساب کاربری

حسابهای مدیر Administrator ، استاندارد و مدیریت شده

قبل از ایجاد حساب های کاربری جدید ، درک انواع مختلف حساب ها مهم است.

  • مدیرAdministrator: حسابهای سرپرست یا ادمین حسابهای ویژه ای هستند که برای ایجاد تغییر در تنظیمات سیستم یا مدیریت حسابهای دیگران استفاده می شوند. آنها به تمام تنظیمات رایانه دسترسی کامل دارند. هر رایانه حداقل یک حساب سرپرست دارد و اگر شما مالک آن هستید باید از قبل یک رمزعبور برای این حساب داشته باشید.

  • استاندارد: حساب های استاندارد ، حساب های اساسی هستند که برای کارهای عادی روزمره استفاده می کنید. به عنوان یک کاربر استاندارد ، می توانید هر کاری را که لازم دارید انجام دهید ، مانند اجرای نرم افزار یا شخصی سازی دسک تاپ.

  • استاندارد با ایمنی خانواده: اینها تنها حسابهایی هستند که می توانند کنترل والدین داشته باشند. می توانید برای هر کودک یک حساب استاندارد ایجاد کنید ، سپس برای تنظیم محدودیت های وب سایت ، محدودیت های زمانی و موارد دیگر به تنظیمات ایمنی خانواده در صفحه کنترل خود بروید.

به طور کلی ، ورود به سیستم یک حساب استاندارد نسبت به یک حساب کاربری امن تر است. اگر به عنوان سرپرست وارد سیستم شده اید ، ممکن است ایجاد یک تغییر در رایانه شما را برای کاربر غیر مجاز آسان کند. بنابراین ، حتی اگر رایانه را با کسی به اشتراک نگذارید ، ممکن است بخواهید یک حساب استاندارد برای خود ایجاد کنید. شما همچنان قادر به ایجاد تغییرات در سطح مدیر خواهید بود. هنگام انجام این تغییرات فقط باید گذرواژه سرپرست خود را ارائه دهید.

 

افزودن و مدیریت حسابهای کاربری

روند افزودن و مدیریت حساب های کاربری برای هر نسخه از ویندوز کاملاً متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد افزودن و مدیریت حسابهای کاربر ، درس مناسب را از این آموزشهای Windows مرور کنید:

ویندوز 10: مدیریت حساب های کاربری و کنترل والدین
ویندوز 8: مدیریت حساب های کاربری و کنترل والدین
ویندوز 7: مدیریت حساب های کاربری و کنترل والدین
Windows XP: مدیریت حساب های کاربری

جابجایی بین حساب های کاربری

اگر چندین حساب کاربری در رایانه خود دارید ، آسان است که بدون خروج از سیستم یا بستن برنامه های فعلی خود بین کاربران جابجا شوید. با جابجایی کاربران ، کاربر فعلی قفل می شود ، بنابراین نیازی نیست نگران دسترسی شخص دیگری به حساب شما باشید.

برای جابجایی بین حساب های کاربری (ویندوز 10):

روی نماد کاربر فعلی در سمت چپ منوی شروع کلیک کنید ، سپس کاربر مورد نظر را از فهرست گشودنی انتخاب کنید. سپس کاربر برای ورود به سیستم باید رمز عبور وارد کند.

جابه جا شدن بین حساب های کاربری در ویندوز 10

برای جابجایی بین حساب های کاربری (ویندوز 8):

روی کاربر فعلی در سمت راست بالای صفحه شروع کلیک کنید ، سپس از منوی کشویی کاربر مورد نظر را انتخاب کنید. سپس کاربر برای ورود به سیستم باید رمز عبور وارد کند.

 مدیریت در جا به جایی حساب ها

* می توانید با انتخاب کاربر مورد نظر از منوی کشویی ، دوباره برگردید. برای باز کردن قفل حساب ، باید رمز ورود خود را دوباره وارد کنید.

جا به جایی بین حساب ها

 

برای جابجایی بین حساب های کاربری (ویندوز 7):

روی دکمه Start کلیک کنید ، روی پیکان کنار Shut Down کلیک کنید و گزینه Switch user را انتخاب کنید.

مسیر انتخاب گزینه Switch user در ویندوز 7

* اگر استفاده از رایانه به پایان رسیده است ، می توانید از سیستم خارج شوید. با این کار سایر کاربران می توانند با حساب های مختلف وارد رایانه شوند.

 

 



تاريخ : دو شنبه 12 آبان 1394برچسب:, | 16:2 | نويسنده : نشان دار بی نشان |

معرفی 

آیا در مورد استفاده از سیستم عامل ویندوز 7 کنجکاو یا شگفت زده شده اید؟ شاید شما سعی دارید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید از XP یا Vista به روز شوید. شاید شما به فکر خرید یک کامپیوتر جدید هستید و می خواهید ابتدا درباره Windows 7 بیشتر بدانید. با در نظر داشتن این سوالات ، ما در ویندوز 7 کاوش کردیم و می خواهیم آنچه را که یافتیم با شما به اشتراک بگذاریم.

توجه: ویندوز 10 در جولای 2015 منتشر شد. برای کسب اطلاعات بیشتر به آموزش Windows 10 ما مراجعه کنید.

ویندوز 7 چیست ؟ 

ویندوز 7 یک سیستم عامل است که مایکروسافت آن را برای استفاده در رایانه های شخصی تولید کرده است. این سیستم عامل یک سیستم عامل  برایرفع معایب  سیستم عامل ویندوز ویستا است که در سال 2006 منتشر شد. یک سیستم عامل به کامپیوتر شما اجازه می دهد تا نرم افزار را مدیریت کرده و کارهای اساسی را انجام دهد. همچنین یک رابط کاربری گرافیکی (GUI) است که به شما امکان می دهد بصری منطقی ، سرگرم کننده و آسان با عملکردهای رایانه خود ارتباط برقرار کنید.

به عنوان مثال ، در ویندوز 7 با استفاده از ویژگی Aero Snap می توانید دو پنجره را کنار هم مشاهده کنید. این ویژگی به طور خودکار دو پنجره را اندازه می کند تا با هم Fit شوند و روی صفحه قرار گیرند و به راحتی به شما امکان می دهد آنها را در کنار یکدیگر مشاهده کنید.

 نمای فرانت بک ویندوز 7

*برای کسب اطلاعات بیشتر ، درس درک سیستم عامل را در مبانی رایانه بررسی کنید.

 ویندوز 7 چه تفاوتی با ویستا یا XP دارد؟

بر اساس بازخورد مشتری ، مایکروسافت تسهیل می کند که با آسان کردن استفاده از بسیاری از عملکردها از قبیل پیش نمایش بهتر در نوار وظیفه ، جستجوی فوری برای پرونده ها یا رسانه ها و اشتراک آسان از طریق شبکه HomeGroup ، تجربه رایانه شخصی را ساده کرده است. همچنین ادعا می شود با پشتیبانی از پردازش 64 بیتی ، که به طور فزاینده ای استاندارد در رایانه های رومیزی است ، عملکرد بهبود یافته ای دارد. علاوه بر این ، ویندوز 7 برای خوابیدن و از سرگیری سریعتر ، استفاده از حافظه کمتر و تشخیص سریعتر دستگاه های USB طراحی شده است. همچنین امکانات جدیدی با پخش جریانی رسانه و قابلیت های صفحه لمسی وجود دارد.

 موارد فوق بهبودهایی برای کاربران ویستا و XP است. اگر قبلاً یک کاربر ویستا هستید ، پیشرفتهای ویندوز 7 ظریفتر خواهد بود. کاربران ویستا احتمالاً از قبل با ویژگی هایی مانند توابع بصری Aero ، سازمان منوی شروع و جستجو آشنا هستند. با این حال ، اگر در حال حاضر از XP استفاده می کنید ، ممکن است کمی دوره تنظیمات نیاز داشته باشید.

 پیشرفت هایی برای کاربران Vista و XP

  • نوار وظیفه و سینی سیستم

  • دکمه نمایش سریع دسک تاپ

  • عملکرد شروع ، خواب و رزومه بهبود یافته است

  • مدیریت بهتر انرژی باعث صرفه جویی در حافظه و دوام باتری می شود

  • کتابخانه ها برای بهبود دسترسی و سازماندهی پرونده

  • مرکز اقدام برای نگهداری سیستم ، پشتیبان گیری و عیب یابی

  • اعلان ها ، سفارشی سازی حساب کاربری

  • بهبود پشتیبان گیری

  • تصاویر پس زمینه و مضامین جدید

  • اسبابک های بهبود یافته

  • بازی های برتر برتر ، از جمله Titans Chess ، Mahjong Titans و Inkball

  • عملکردهای پیشرفته ماشین حساب ، از جمله ذخیره تاریخچه

  • شبکه های بهبود یافته از طریق HomeGroups

  • محافظت از رمز عبور با شبکه ها

  • مرحله دستگاه برای شناسایی سریعتر دستگاه های USB

  • Windows Mail با Windows Live جایگزین شد

فقط تغییرات و بهبودها از ویندوز XP

  • Icon شروع جدید

  • Aero Snap ، Shake و Peek

  • Iconهای دسک تاپ مانند رایانه و اسناد من اکنون از طریق منوی شروع قابل دسترسی هستند

  • Iconهای بزرگتر و نمادهای مخفی در نوار وظیفه

  • نوار ابزار Quick Launch با پین کردن یک برنامه به نوار وظیفه جایگزین شد

  • برای دسترسی راحت تر ، لیست ها را پر کنید

  • نوار جستجو در منوی راه اندازی

  • دستور قابل دسترسی از طریق نوار جستجوی منوی شروع را اجرا کنید

  • اجزای بازی سریعتر و روانتر

  • کنترل والدین برای نظارت بر استفاده از رایانه

  • ویژگی بروزرسانی که وب گردی را برای وصله ها از بین می برد

آیا ویندوز 7 عملکرد رایانه من را بهبود می بخشد؟

همانطور که قبلاً ذکر شد ، مایکروسافت در حال طراحی ویندوز 7 است:

  • زمان شروع و خاموش کردن را 20 ثانیه کاهش دهید

  • سریعتر به خواب بروید و از سر بگیرید

  • از حافظه کمتری استفاده کنید

  • سریعتر نتایج جستجو را باز کنید

  • با سرعت بیشتری به شبکه بی سیم خود متصل شوید

  • دستگاه های USB را سریعتر تشخیص دهید

این خبر امیدوار کننده است ، زیرا به نظر می رسد که زمان انتظار کم یکی از اصلی ترین شکایات مربوط به ویندوز ویستا است. ویندوز 7 همچنین با راه اندازی نکردن دستگاه های مختلف در هنگام راه اندازی باعث صرفه جویی در وقت می شود مگر اینکه در حال حاضر از آنها استفاده می شود. به عبارت دیگر ، اگر هنگام راه اندازی رایانه از دستگاه بلوتوث استفاده نمی کنید ، ویندوز 7 با اجرای آن برنامه در پس زمینه ، وقت را تلف نمی کند. صبر می کند تا وقتی آن را وصل کردید.

 با این حال ، تست های عملکرد ویندوز 7 نشان می دهد که پیشرفت های واقعی متفاوت است و بستگی زیادی به شرایط رایانه خاص شما و برنامه هایی که در حال اجرا هستید بستگی دارد. در مورد توانایی رایانه شما در اجرای ویندوز 7 در دروس بعدی جزئیات بیشتری خواهیم داد.

 برای اطلاعات بیشتر ، به مقالات PC World Windows 7 Performance Tests یا PC Mag Windows 7 vs XP Performance مراجعه کنید.

 در ویندوز 7 چه کاری می توانید انجام دهید؟

Aero

  • Aero رابطی است که تعاملات بصری شما را با میز کار سرگرم کننده و آسان می کند.

  • Aero Peek پنجره های باز شما را شفاف می کند تا بتوانید دسک تاپ خود را ببینید. همچنین به شما این امکان را می دهد تا برای پیش نمایش تصویر کوچک ، به موارد موجود در نوار وظیفه خود نگاه کنید.

  • Aero Snap یک روش سریع برای تغییر اندازه ویندوز است تا خواندن ، سازماندهی و مقایسه آنها آسان تر شود.

  • Aero Flip به شما امکان می دهد از پنجره مرکزی یا نمای سه بعدی که می توانید از طریق آن ورق بزنید ، همه پنجره های باز را مشاهده کنید.

  • Aero Shake به شما امکان می دهد ماوس خود را بردارید و فقط پنجره باز را که می خواهید روی آن تمرکز کنید تکان دهید و بقیه موارد ناپدید می شوند.

 شفاف کردن پنجره های باز

 

نوار وظیفه  

اکنون نوار وظیفه با نمایش بزرگتر و دسترسی راحت تر ، استفاده از آن راحت تر است.

  • Jump Lists به شما امکان می دهد بر روی نمادی در نوار وظیفه کلیک راست کرده و بلافاصله به مواردی مانند موسیقی ، فیلم ، صفحات وب مورد استفاده خود به طور منظم دسترسی پیدا کنید.

  • Pin به شما امکان می دهد برنامه ها را روی نوار وظیفه قرار دهید و ترتیب نمادها را مرتب کنید.

  • Action Center به شما امکان می دهد هشدارها و پنجره های بازشو را که در مورد نگهداری و امنیت دریافت می کنید کنترل کنید.

Jump list

جستجو کردن

به محض شروع به تایپ کردن در نوار جستجو در منوی شروع ، بلافاصله لیستی از گزینه های مرتبط را که براساس دسته بندی ها با کلمات کلیدی و متن برجسته گروه بندی شده اند ، مشاهده خواهید کرد. این به شما امکان می دهد اسناد ، موسیقی ، تصاویر و ایمیل های مورد نظر خود را به راحتی اسکن کنید.

 جستجو در ویندوز 7

کتابخانه ها

کتابخانه ها به شما امکان می دهند پرونده های خود را در یک مکان سازماندهی کنید تا جستجو و دسترسی به آنها آسان باشد.

ویندوز 7 دارای چهار کتابخانه پیش فرض برای اسناد ، موسیقی ، تصاویر و فیلم ها است. با این حال ، می توانید کتابخانه های خود را بر اساس نیاز خود سفارشی و ایجاد کنید.

کتابخانه های ویندوز 7

 

گجت ها یا ابزارهای جدید ویندوز 7 

می توانید ابزارهایی (گجت هایی) مانند نمایش اسلاید ، تقویم یا به روزرسانی وضعیت هوا را انتخاب یا بارگیری کنید تا به میز کار اضافه کنید. به روزرسانی های زنده برخی از ابزارها مانند آب و هوا ، سهام و عناوین اخبار کاملاً راحت است.

گجت ها یا بزارهای جدید ویندوز 7

 

کارهای دیگری که می توانید در ویندوز 7 انجام دهید

مرحله دستگاه: وقتی دستگاهی را مانند دوربین ، تلفن همراه یا درایو فلش به رایانه وصل می کنید ، پنجره ای با منویی از کارهای معروف ، اطلاعات وضعیت و گزینه های دستگاه شما باز می شود.

Windows Live Essentials: Windows Live Essentials یک نرم افزار رایگان است که تجربه ویندوز 7 را افزایش می دهد. این جایگزین Windows Mail می شود و به شما امکان می دهد ایمیل ، پیام فوری ، ویرایش عکس و وبلاگ ارسال کنید.

HomeGroup: HomeGroup به شما امکان می دهد دو یا چند رایانه شخصی را در یک شبکه خانگی متصل کنید تا به راحتی فایل ها و چاپگرها را به اشتراک بگذارید و به آنها دسترسی پیدا کنید.

Windows Touch: می توانید با استفاده از انگشتان خود با استفاده از فناوری چند لمسی ، از Windows Touch با رایانه لمسی استفاده کنید و صفحه را مرور کرده و از آن ورق بزنید.

جریان از راه دور رسانه: با استفاده از راه دور از راه دور رسانه ، می توانید از طریق اینترنت و از راه دور به موسیقی ، تصاویر و فیلمهای ذخیره شده در رایانه شخصی خود دسترسی داشته باشید.

نتیجه

در حال حاضر ، شما باید ایده بهتری درباره ویندوز 7 داشته باشید. اکنون می توانید شروع به بررسی این نکته کنید که آیا به روزرسانی به ویندوز 7 گزینه خوبی برای شماست. در تصمیم گیری ممکن است بخواهید خواسته های خود را با آنچه رایانه فعلی شما توانایی آن را دارد مقایسه کنید. 

سفارشی سازی ویندوز 7

 

در حالی که مایکروسافت تبلیغ می کند که می توان از ویندوز 7 در رایانه های قدیمی استفاده کرد ، این بدان معنا نیست که همه ویژگی ها در دسترس خواهند بود یا همان عملکرد رایانه های جدید را دارند. به عنوان مثال ، ما دریافتیم که برخی از ویژگی های Aero ، مانند Peek و 3D در یکی از رایانه های قدیمی 32 بیتی ما کار نمی کنند.

علاوه بر این ، ارتقا به ویندوز 7 از XP پیچیده تر از به روزرسانی از ویستا است. در درس بعدی ، ما هزینه و الزامات اجرای ویندوز 7 را که از عوامل مهم تصمیم گیری هستند ، بررسی خواهیم کرد.

* در این میان ، ممکن است بخواهید سوالات زیر را در نظر بگیرید:

  • ویژگی ها و پیشرفت های جدید با توجه به نیازهای رایانه ای من چقدر ارزشمند است؟

  • آیا می توانم از پس هزینه های بروزرسانی برآیم و آیا وقت دارم که به نصب و تنظیم سیستم عامل جدید اختصاص دهم؟

  • سیستم مورد نیاز ویندوز 7 چیست و عملکرد آن در رایانه من چگونه است؟

  • اگر من به دنبال یک کامپیوتر جدید هستم ، آیا ویندوز 7 نیازهای من را برآورده می کند؟

 

معرفی

اکنون که آنچه ویندوز 7 را ارائه می دهد بررسی کردید ، ما می توانیم به شما کمک کنیم درک کنید که انتقال به این سیستم عامل چیست.

 

در این درس ، ما نسخه های مختلف ویندوز 7 و نیازهای سیستم برای اجرای سیستم عامل را بررسی خواهیم کرد. ما در مورد روند به روزرسانی و هرگونه ملاحظه ای که باید قبل از تغییر ویندوز 7 از آن مطلع باشید ، بحث خواهیم کرد.

 

! توجه: ویندوز 10 در ژوئیه 2015 منتشر شد. از آنجا که از همان سیستم مورد نیاز ویندوز 7 استفاده می کند ، ممکن است در عوض به Windows 10 فکر کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به آموزش Windows 10 ما مراجعه کنید.

نسخه ها و قیمت های ویندوز 7

نسخه های اصلی بروزرسانی ویندوز 7 Home Premium ، Professional و Ultimate هستند. Home Premium محبوب ترین نسخه ویندوز 7 است و احتمالاً متناسب با نیاز اکثر کاربران خواهد بود. نسخه Professional ممکن است مورد توجه صاحبان مشاغل کوچک و متوسط قرار گیرد زیرا دارای موارد اضافی مانند حالت Windows XP و ویژگی های پشتیبان گیری شبکه است. Ultimate قدرتمندترین نسخه است که دارای ویژگی های امنیتی اضافه شده مانند Bitlocker و انعطاف پذیری استفاده در 35 زبان است.

نسخه های مهم ویندوز 7

 

ممکن است با یک نسخه Windows 7 Starter روبرو شوید. این نسخه برای لپ تاپ های کوچکتر ساخته شده است (که گاهی اوقات نت بوک نامیده می شود) و در مقایسه با Home Premium عملکرد و ویژگی های محدودی خواهد داشت.
همچنین یک ویندوز 7 Home Premium Family Pack (149.99 دلار) برای به روزرسانی تا سه رایانه در یک خانه وجود دارد.
نسخه های کامل محصولات فوق گران ترند اما فقط درصورت استفاده از Windows XP یا Vista به آنها نیاز خواهد بود.

ملزومات ویندوز 7 برای به روزرسانی 

برای اجرای ویندوز 7 ، رایانه شما باید موارد زیر را داشته باشد:

  • پردازنده 1 گیگا هرتز (گیگاهرتز) یا سریعتر 32 بیتی (x86) یا 64 بیتی (x64)

  • 1 گیگابایت  RAM 32 بیتی یا 2 گیگابایت RAM 64 بیتی

  • 16 گیگابایت فضای دیسک سخت (32 بیتی) یا 20 گیگابایت (64 بیتی)

  • دستگاه گرافیکی DirectX 9 با درایور WDDM 1.0 یا بالاتر

برای اجرای برخی از ویژگی ها ممکن است به سیستم مورد نیاز دیگری نیز نیاز باشد.

مشاور ارتقا ویندوز 7


مایکروسافت ابزاری به نام Windows 7 Upgrade Advisor ارائه می دهد تا مشتریان بتوانند تشخیص دهند که آیا رایانه های شخصی آنها قادر به اجرای ویندوز 7 هستند یا نه. بهتر است قبل از ارتقا ، Windows 7 Upgrade Advisor را بارگیری کنید. این پردازنده ، حافظه ، فضای ذخیره سازی ، قابلیت های گرافیکی و سایر مشکلات سازگاری رایانه شما را تجزیه و تحلیل می کند. در صورت امکان ، راهنمایی برای حل مسائل نیز فراهم می کند.

* لطفاً توجه داشته باشید که هنگام اجرای Upgrade Advisor باید تمام دستگاه های USB ، چاپگرها و هارددیسک های خارجی را به برق زده و متصل کنید. این بهترین تجزیه و تحلیل از سیستم شما را فراهم می کند.

فهرست تجربه ویندوز

Windows Experience Index شاخص دیگری است که نشان می دهد رایانه شما چقدر به Windows 7 پاسخ می دهد. Windows Experience Index سیستم شما را آزمایش می کند و آن را با نمره بین 1 تا 7.9 ارزیابی می کند. هرچه امتیاز بالاتر باشد ، عملکرد رایانه شما بهتر است. برخی از ویژگی های ویندوز 7 مانند Aero برای اجرا حداقل به نمره  3 نیاز دارند.

1. برای بررسی نمایه Windows Experience خود ، روی منوی شروع کلیک کرده وآیکن Computer را انتخاب کنید. پنجره کامپیوتر ظاهر می شود.

2. System Properties را در نوار دکمه بالای صفحه انتخاب کنید. پنجره سیستم رتبه بندی نمایه Windows Experience رایانه شما را نشان می دهد. همچنین سایر اطلاعات سیستم را نشان می دهد ، از جمله اینکه آیا رایانه شما پردازنده 32 بیتی یا 64 بیتی دارد.

فهرست تجربه ویندوز

3. پیوند Windows Experience Index را برای مشاهده امتیازات تک تک اجزای رایانه که نمره گذاری می شوند ، انتخاب کنید. رتبه بندی با کمترین خرده امتیاز تعیین می شود.

ارزش گذاری پیوند ویندوز

 

* در این حالت ، نمره 4.3 برای تجربه بیشتر ویژگی های جدید ویندوز 7 کافی است. اگر امتیاز سیستم شما کمتر از 3 باشد ، ممکن است برخی از رسانه های دیجیتال و ویژگی های گرافیکی از جمله Window's Aero را از دست بدهید.

قبل از ارتقا چه مواردی را باید در نظر بگیرید


هنگامی که Windows 7 Upgrade Advisor را اجرا کرده و نمایه Windows Experience سیستم خود را بازبینی کردید ، ایده بهتری درباره عملکرد ویندوز 7 در رایانه خواهید داشت. فقط برای اطمینان ، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • آیا پردازنده 32 بیتی یا 64 بیتی دارید؟ پردازنده 64 بیتی می تواند اطلاعات بیشتری را کنترل کند و پاسخگویی رایانه را افزایش دهد. ویندوز 7 می تواند روی رایانه های 32 بیتی و 64 بیتی کار کند ، اما برخی از ویژگی ها ممکن است در رایانه های 32 بیتی عملکرد خوبی نداشته باشند.

  • آیا از XP یا Vista در حال ارتقا هستید؟ ویندوز 7 برای به روزرسانی از ویستا طراحی شده است. اگر در حال حاضر از سیستم عامل XP استفاده می کنید ، ممکن است تجربه ارتقا شما پیچیده باشد. شما باید از پرونده ها ، برنامه ها و تنظیمات فعلی خود پشتیبان تهیه کرده و نصب سفارشی (تمیزی) انجام دهید. مایکروسافت به طرز ماهرانه ای پیشنهاد کرده است که کاربران XP باید در نظر بگیرند که یک رایانه شخصی جدید برای ویندوز 7 تهیه کنند. اگر این گزینه نیست و می خواهید یک نصب (تمیز) سفارشی انجام دهید ، ممکن است بخواهید از یک متخصص خدمات رایانه کمک بگیرید.

  • آیا به بازی ، چندرسانه ای و Windows Touch علاقه دارید؟ با ویندوز 7 ، مایکروسافت قابلیت های گرافیکی را برای بازی و ویژگی های چندرسانه ای Windows Media Player بهبود بخشید. علاوه بر این ، ویندوز 7 دارای قابلیت صفحه لمسی است. اگر این ویژگی های رسانه دیجیتال برای شما مهم است ، قبل از ارتقا حتماً سیستم مورد نیاز اضافی را مرور کنید.

ویندوز 7 لمسی

  • آیا در حال حاضر از Windows Mail یا Outlook Express استفاده می کنید؟ Windows Mail و Outlook Express در Windows 7 در دسترس نیستند. شما باید Windows Live Mail یا برنامه ایمیل دیگری را جایگزین کنید.

 

به چه نوع بروزرسانی نیاز دارید؟

اگر در حال حاضر از ویندوز ویستا استفاده می کنید ، تجربه ارتقا شما آسان است. اگر XP دارید ، به روزرسانی احتمالاً پیچیده تر خواهد بود. در هر صورت ، احتمالاً بهتر است قبل از ادامه ، Windows Upgrade Advisor را بارگیری و اجرا کنید.

با توجه به نسخه فعلی سیستم عامل خود ، باید بفهمید که آیا باید یک نسخه ساده یا نصب سفارشی (تمیز) را انجام دهید. برای تعیین نوع ارتقا مورد نیاز و اطلاعات اضافی که باید قبل از انجام ارتقا در نظر گرفته شود ، می توانید از صفحه Microsoft Upgrade to Windows 7 بازدید کنید.

* حتی اگر نیازی به نصب سفارشی (تمیز) ندارید ، بهتر است قبل از ارتقا ، از پرونده های خود پشتیبان تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله آموزش محافظت از رایانه خود را در آموزش اصول کامپیوتر بخوانید.

*مایکروسافت دستورالعمل هایی را برای انجام نصب سفارشی (تمیز) ارائه می دهد. با این حال ، اگر از انجام این کار راحت نیستید ، ممکن است بخواهید از یک متخصص خدمات رایانه استفاده کنید.

 

پس از تعیین اینکه کدام نسخه از ویندوز 7 را می خواهید و چه نوع ارتقا لازم را انجام می دهید ، می توانید به یک خرده فروشی مراجعه کنید یا برای خرید نسخه ارتقا یافته خود به فروشگاه آنلاین Microsoft مراجعه کنید.

 

 

خرید یک نسخه از سیستم عامل ویندوز از یک مغازه نرم افزار فروشی یا یک شرکت تولیدی بزرگ تر

 

 

 

نتیجه

اکنون که دانستید برای ارتقا چه چیزی لازم است ، ایده بهتری از مناسب بودن ویندوز 7 دارید یا خیر. بسته به شرایط شما ، ارتقا ممکن است روندی آسان یا پیچیده باشد. همانطور که قبلاً ذکر شد ، شما باید هر نوع عارضه ای را که می خواهید در بهبود و ویژگی های ارائه شده ویندوز 7 تجربه کنید ، بسنجید. زمان و هزینه نیز فاکتورهایی هستند ، به خصوص اگر قصد خرید کامپیوتر جدید را دارید.

معرفی

ممکن است هنوز در حال جستجوی ویندوز 7 باشید ، یا ممکن است سیستم عامل را قبلاً خریداری کرده باشید. در هر صورت ، اکنون می خواهیم مراحل نصب را بررسی کنیم.

در این درس ، شما آمادگی قبل از نصب را مرور می کنید و نحوه نصب ویندوز 7 را به همراه هر دستگاه همراه و سخت افزار یاد می گیرید

 آماده سازی قبل از نصب

چند مورد وجود دارد که باید قبل از شروع نصب کنید ، آنها را بررسی کنید.

در درس 2 ، ما در مورد ملاحظاتی که باید قبل از ارتقا به ویندوز 7 از آنها آگاهی داشته باشید بحث کردیم. اکنون باید موارد زیر را داشته باشید:

  • Windows 7 Upgrade Advisor را بارگیری و اجرا کنید تا نیازهای شما برای ارتقا رایانه را ارزیابی کند

  • مشخص می شود رایانه شما پردازنده 32 بیتی یا 64 بیتی دارد

  • ملاحظات مهم ارتقا را مشخص کرده اید ، مانند اینکه آیا شما مجبورید یک نسخه ساده Vista را نصب کنید یا نصب سفارشی (تمیز)

  • در مورد نسخه ویندوز 7 مورد نیاز خود تصمیم بگیرید

 

علاوه بر این ، هنگام نصب باید اطمینان حاصل کنید که به اینترنت متصل هستید ، زیرا ممکن است از شما خواسته شود به روزرسانی درایورهای امنیتی و سخت افزاری را بارگیری و نصب کنید.

 

مایکروسافت همچنین توصیه می کند که برنامه های آنتی ویروس خود را به روز کنید. پس از به روزرسانی ، باید برنامه های ضد ویروس را اجرا کنید و سپس آنها را خاموش کنید. پس از اتمام نصب ، می توانید دوباره برنامه ها را روشن یا نرم افزار جدید ضد ویروس را که با ویندوز 7 سازگار است نصب کنید.

* Windows Mail و Outlook Express در ویندوز 7 در دسترس نیستند. اگر در حال حاضر از این برنامه ها استفاده می کنید ، پس از نصب باید داده های خود را به Windows Live Mail یا برنامه ایمیل دیگری وارد کنید.

 پشتیبان گیری و انتقال پرونده های خود

قبل از نصب ، بهتر است از پرونده های خود پشتیبان تهیه کنید ، حتی اگر فقط یک نسخه ساده را انجام دهید. این کار را می توان با کپی کردن پرونده های خود در یک منبع خارجی مانند CD ، DVD ، درایو خارجی یا درایو فلش USB انجام داد.

 

اگر نصب سفارشی (تمیزی) انجام می دهید ، باید از پرونده ها و تنظیمات خود پشتیبان تهیه کرده و آنها را منتقل کنید. همچنین برای نصب مجدد برنامه ها ، باید دیسک های نصب خود را جمع آوری کنید. برای برنامه هایی که از اینترنت بارگیری شده اند ، ممکن است دوباره بتوانید آنها را بارگیری کنید. در غیر این صورت ، قبل از ارتقا باید از آنها پشتیبان تهیه کنید.

 

مایکروسافت توصیه می کند برای پشتیبان گیری و انتقال پرونده ها و تنظیمات خود ، از Windows Easy Transfer استفاده کنید. یک آموزش دقیق در مورد این روند در بخش بعدی این درس پیوند داده خواهد شد. همانطور که قبلاً گفته شد ، ممکن است بخواهید از یک متخصص خدمات رایانه استفاده کنید زیرا انجام نصب سفارشی (تمیز) کاملاً پیچیده است.

انتقال راحت اطلاعات جهت پشتیبان گیری

 

* از File and Settings Transfer Wizard در ویندوز XP استفاده نکنید زیرا با ویندوز 7 سازگار نیست.

نصب و راه اندازی


مواد لازم برای شروع

  •  دیسک نصب ویندوز 7 یا فایل نصب ویندوز 7 در صورت خرید آنلاین

  • کلید محصول 25 کاراکتری ویندوز (در صورت خرید آنلاین در قسمت نگهدارنده دیسک یا ایمیل تأیید موجود است)

*برای نصب دیسک در Netbook یا PC بدون درایو DVD ، به یک درایو DVD خارجی نیاز است.

اکنون باید آماده نصب سیستم عامل ویندوز 7 باشید. با توجه به تنوع شرایط نصب ، ما شما را به آموزش Microsoft برای راهنمایی های دقیق راهنمایی می کنیم.

  • برای یک ارتقا ساده ، برای آموزش نصب به Microsoft Upgrade from Windows Vista مراجعه کنید.

  • برای نصب سفارشی (تمیز) ، برای آموزش نصب به Microsoft Upgrade from Windows XP مراجعه کنید.

* یک بار دیگر ، ممکن است بخواهید از یک متخصص خدمات رایانه برای انجام نصب سفارشی (تمیز) استفاده کنید.

نصب دستگاه ها و سخت افزار

در آموزشهای مایکروسافت باید دستورالعملهای خاصی برای نصب دستگاهها و سخت افزار ارائه شده باشد ، اما ما همچنان می خواهیم به موارد مهم اشاره کنیم که ممکن است لازم باشد از آنها آگاه باشید.

بسیاری از دستگاه های شما ، مانند دوربین ها و تلفن های همراه ، توسط Windows 7 Device Stage شناخته می شوند و می توان آنها را به سادگی با اتصال به رایانه نصب کرد. مایکروسافت برای سهولت کار با دستگاه ها ، Device Stage را ایجاد کرده است. پس از اتصال ، Device Stage یک "صفحه اصلی" با منویی از کارها ، به روزرسانی ها و گزینه ها برای دستگاه ها و چاپگرهای سازگار فراهم می کند.

اگر در نصب سخت افزار مشکلی دارید ، برای راهنمایی در مورد Windows Update ، بارگیری درایورها و نصب چاپگرها ، به Microsoft Update a Driver Microsoft مراجعه کنید.

ویندوز 7 یک پوشه جدید دستگاهها و چاپگرها دارد که در آن می توانید همه مواردی که به رایانه شما متصل هستند را مشاهده و دسترسی داشته باشید.

  • برای یافتن این پوشه ، به نوار جستجو بروید و دستگاه ها و چاپگرها را تایپ کنید.

پوشه دستگاه های خارجی نصب شده بر روی سیستم عامل ویندوز 7

 

اگر می خواهید بررسی کنید که آیا سخت افزاری که ممکن است در آینده خریداری کنید با ویندوز 7 سازگار است یا خیر ، به مرکز سازگاری ویندوز 7 بروید.

نتیجه 

 بسته به شرایط شما ، ممکن است هنوز لازم باشد که نرم افزار ضد ویروس خود را روشن کنید ، پرونده ها را انتقال دهید ، برنامه ها را دوباره نصب کنید یا داده های ایمیل خود را وارد کنید. در غیر این صورت ، باید آماده استفاده از ویندوز 7 باشید.

لوگوی تمام صفحه ویندوز 7

 

 

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 16 مهر 1399برچسب:آموزش , ویندوز , 7 , Tutorial , Guide, learning ,Teaching , Education , Windows, | 13:6 | نويسنده : نشان دار بی نشان |

ویندوز XP

Windows XP یک سیستم عامل است که به شما امکان می دهد از انواع مختلف برنامه ها یا نرم افزارها استفاده کنید. به عنوان مثال ، به شما این امکان را می دهد تا از یک برنامه پردازش کلمه برای نوشتن نامه و یک برنامه صفحه گسترده برای ردیابی اطلاعات مالی خود استفاده کنید.

ویندوز XP یک رابط کاربری گرافیکی (GUI) است. دارای تصاویر (گرافیکی) است که شما از آنها (کاربر) برای برقراری ارتباط (رابط) با رایانه استفاده می کنید. این نوع سیستم محبوب است زیرا منطقی ، سرگرم کننده و آسان برای استفاده است.

این سیستم عامل دارای قابلیت های چند وظیفه ای است ، به این معنی که می تواند همزمان چندین برنامه را اجرا کند. چند وظیفه ای به شما امکان می دهد همزمان با استفاده از برنامه های دیگر با ویندوز XP ، این درس را در اینترنت مشاهده کنید.

مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز XP را پایان داده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معنی این کار برای شما ، مقاله ما را ببینید چگونه می توانیم از پایان پشتیبانی ویندوز XP زنده بمانیم.

 در پایان این درس ، شما قادر خواهید بود:

درباره قسمتهای میز کار Windows XP بحث کنید

درباره قسمت های منوی شروع بحث کنید
نوار وظیفه را پیدا کنید
سطل آشغال را پیدا کنید
کاربران را از سیستم خارج کرده و تغییر دهید
رایانه را به درستی راه اندازی کرده و خاموش کنید
دسکتاپ ویندوز XP
مانند نسخه های قبلی ویندوز ، ویندوز XP از یک میز کار برای رابط استاندارد استفاده می کند. دسک تاپ را به عنوان یک فضای کاری در نظر بگیرید که می توانید به همه مواردی که برای کار با رایانه خود نیاز دارید از جمله اجزای سیستم ، برنامه ها و اینترنت دسترسی داشته باشید.

دسک تاپ شامل:
دکمه شروع: این یکی از مهمترین ابزاری است که هنگام کار با ویندوز XP از آن استفاده خواهید کرد. دکمه Start به شما امکان باز کردن منوها و شروع برنامه ها را می دهد.
نوار وظیفه: این در درجه اول برای جابجایی بین پنجره های باز و برنامه ها استفاده می شود. در درس بعدی درباره استفاده از نوار وظیفه بیشتر بیاموزید.
Icons (یا تصاویر گرافیکی): این برنامه ها ، پرونده ها و سایر قسمت های سیستم عامل را نشان می دهد. به طور پیش فرض ، ویندوز XP یک نماد دسک تاپ ، سطل آشغال را برای شما فراهم می کند. در درس بعدی در مورد سطل آشغال بیشتر بدانید.
ظاهر دسک تاپ شما ممکن است با نمونه ای که در زیر نشان داده شده متفاوت باشد ، خصوصاً اگر رایانه ای را نصب کرده اید که از قبل XP نصب شده است.

 

دسکتاپ ویندوز XP

مانند نسخه های قبلی ویندوز ، ویندوز XP از یک میز کار برای رابط استاندارد استفاده می کند. دسک تاپ را به عنوان یک فضای کاری در نظر بگیرید که می توانید به همه مواردی که برای کار با رایانه خود نیاز دارید از جمله اجزای سیستم ، برنامه ها و اینترنت دسترسی داشته باشید.

دسک تاپ شامل:

  • دکمه شروع: این یکی از مهمترین ابزاری است که هنگام کار با ویندوز XP از آن استفاده خواهید کرد. دکمه Start به شما امکان باز کردن منوها و شروع برنامه ها را می دهد.

  • نوار وظیفه: این در درجه اول برای جابجایی بین پنجره های باز و برنامه ها استفاده می شود. در درس بعدی درباره استفاده از نوار وظیفه بیشتر بیاموزید.

  • Icons (یا تصاویر گرافیکی): این برنامه ها ، پرونده ها و سایر قسمت های سیستم عامل را نشان می دهد. به طور پیش فرض ، ویندوز XP یک نماد دسک تاپ ، سطل آشغال را برای شما فراهم می کند. در درس بعدی در مورد سطل آشغال بیشتر بدانید.

* ظاهر دسک تاپ شما ممکن است با نمونه ای که در زیر نشان داده شده متفاوت باشد ، خصوصاً اگر رایانه ای را با سیستم عامل XP از قبل نصب کرده اید.

رابط گرافیکی ویندوز ایکس پی / میزکار ویندوز XP

 منوی شروع

برای شروع کاوش در ویندوز XP ، روی دکمه Start کلیک کنید.

دکمه ی شروع

 

وقتی روی دکمه Start کلیک می کنید ، منوی Start ظاهر می شود. منوی Start دروازه ورود شما به برنامه های موجود در رایانه است. در سمت چپ منوی Start برنامه ها لیست می شود ، در حالی که در سمت راست اجازه دسترسی به پوشه های رایج ویندوز (به عنوان مثال My Documents) وجود دارد. همچنین دسترسی به Help and Support ، Search و Run را فراهم می کند.

منوی شروع

 

اگر همه برنامه ها را انتخاب کنید ، یک منوی بازشو ظاهر می شود. منوهای پاپ آپ مانند این منوهای آبشار نامیده می شوند. اگر یک منوی آبشار در دسترس باشد ، یک مثلث کوچک در کنار نام برنامه یا عملکرد ظاهر می شود.

در مثال زیر ، برنامه Word انتخاب شده است.

باز کردن برنامه Word

 

برای کاوش در منوی شروع:

1. روی دکمه Start کلیک کنید.
2. نشانگر ماوس را به هر گزینه منتقل کرده و منوهای مختلف آبشار را مشاهده کنید.
3.همه برنامه ها را کلیک کنید (یا نشانگر ماوس را روی آن بچرخانید).
4. نشانگر ماوس را به سمت راست حرکت داده و سایر منوهای آبشار را مشاهده کنید.
5. برای خروج از منوها ، خارج از قسمت منو کلیک کنید یا Esc را روی صفحه کلید خود فشار دهید.

منوی Start مواردی را که اخیراً باز کرده اید به خاطر می آورد و هر نماد را در فهرست شروع قرار می دهد تا دفعه بعد که منوی شروع را باز کردید ، به راحتی می توانید آنها را باز کنید. به عنوان مثال ، اگر اخیراً Microsoft Word را با استفاده از Start باز کرده اید.

مایکروسافت ورد ، دفعه بعدی که منوی Start را باز کردید ، روی نماد Word در سمت چپ منوی Start کلیک کنید.

درک Icons

به تصاویر کوچک روی دسک تاپ آیکون گفته می شود. یک نوع نماد ، نماد شی است. نمونه هایی از نمادهای شی object My Computer ، سطل آشغال و اینترنت اکسپلورر است. این نمادها به شما امکان می دهند پرونده ها و برنامه ها را در رایانه باز کنید.

نمادهای میانبر به شما امکان می دهند برنامه ها را به سرعت باز کنید. این نمادها در دسک تاپ شما و با فلش های کوچک در گوشه سمت چپ نشان داده می شوند. میانبرهای دسک تاپ پیوند به پرونده ها و برنامه ها هستند. بدون تأثیر برنامه ها در رایانه ، می توانید میانبرها را اضافه یا حذف کنید. در مورد ایجاد میانبرها در یک درس بعدی خواهید آموخت.

برای باز کردن برنامه با استفاده از یک نماد:

1. ماوس خود را روی نماد قرار دهید.
2. متن شناسایی نام یا محتوای آن ظاهر می شود.
3. روی نماد دوبار کلیک کنید.

درک نوار وظیفه

نوار وظیفه نوار آبی کوچکی است که در پایین دسک تاپ خود مشاهده می کنید. این شامل منوی شروع و نوار راه اندازی سریع است که شامل آیکون هایی برای اینترنت اکسپلورر ، Windows Media Player و Show Desktop است. برای باز کردن برنامه ، روی یک نماد کلیک کنید. روی Show Desktop کلیک کنید تا سریعاً دسکتاپ خود را بدون بستن هیچ برنامه یا پنجره ای مشاهده کنید.

ًQuick launch toolbar

به کادر سمت راست ، منطقه اطلاع رسانی گفته می شود. در اینجا ، بسته به آنچه روی رایانه خود نصب کرده اید ، ساعت و چندین نماد دیگر را پیدا خواهید کرد. سایر نمادها در بخش اعلانات با جزئیات وضعیت فعالیت شما ظاهر می شوند. به عنوان مثال ، هنگام چاپ یک سند ، یک نماد چاپگر ظاهر می شود. مایکروسافت همچنین از Notification Area برای یادآوری هنگام به روزرسانی نرم افزار برای بارگیری استفاده می کند.

وقتی پنجره یا برنامه ای را باز یا کوچک می کنید ، یک دکمه مستطیل شکل در نوار وظیفه ظاهر می شود که نام برنامه را نشان می دهد. با بستن پنجره این دکمه ها ناپدید می شوند.

در درس Moving and Resizing Windows می توانید درباره جابجایی بین پنجره ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

جا به جایی و خروج از حساب کاربری 

بیش از یک نفر می تواند از رایانه شما استفاده کند. به عنوان مثال ، بسیاری از اعضای خانواده ممکن است از یک کامپیوتر در خانه استفاده کنند ، در حالی که چندین همکار ممکن است بتوانند از طریق شبکه رایانه ای به رایانه شما دسترسی پیدا کنند. ویندوز XP به همه افرادی که از رایانه شما استفاده می کنند اجازه می دهد حساب های رایانه ای جداگانه داشته باشند. یک حساب رایانه ای تنظیمات ، اسناد و حساب های ایمیل منحصر به فرد هر شخص را ردیابی می کند.

ویندوز XP حتی شما را قادر می سازد تا کامپیوتر را از سیستم خارج کنید تا شخص دیگری بتواند بدون نیاز به راه اندازی مجدد رایانه وارد سیستم شود.

 برای خروج و جا به جایی کاربران از حساب کاربری:

1. روی منوی Start کلیک کنید ، سپس روی Log Off کلیک کنید.
2. یک کادر محاوره ای ظاهر می شود که از شما می پرسد آیا می خواهید کاربر را تغییر دهید یا از سیستم خارج شوید.
3.Switch User به شخص دیگری اجازه می دهد تا وارد رایانه شود. اگر سوئیچ کاربر را انتخاب کنید ، هنگام ورود کاربر جدید ، برنامه های شما همچنان در پس زمینه اجرا می شوند.
4. اگر Log Off را انتخاب کنید ، برنامه های شما بسته می شوند.
5. در هر صورت ، شما به یک صفحه ورود Windows XP در صفحه منتقل می شوید ، در اینجا از شما خواسته می شود نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.

 کادر Log off

رایانه خود را خاموش و دوباره راه اندازی کنید
بعد از اتمام استفاده از ویندوز XP ، حتماً رایانه را به درستی Turn off یا Shutdown کنید.

 برای خاموش کردن رایانه:

1. روی منوی Start کلیک کنید.
2. روی Turn off computer کلیک کنید.
3. یک کادر محاوره ای باز می شود. روی Turn off کلیک کنید.

کادر Turn off

اگر با مشکلات رایانه ای روبرو هستید یا مورد جدیدی نصب کرده اید ، می توانید کامپیوتر خود را مجدداً راه اندازی کنید.

برای راه اندازی مجدد کامپیوتر:

1. روی منوی Start کلیک کنید.
2. روی Turn off computer کلیک کنید.
3. یک کادرمحاوره ای باز می شود. Restart را کلیک کنید.

با استفاده از روش های فوق معمولاً امن ترین دریچه است که کامپیوتر را خاموش یا راه اندازی مجدد می کند. با این حال ، بسیاری از رایانه ها طوری طراحی شده اند که با فشار دادن دکمه روشن / خاموش ، با خیال راحت خاموش می شوند. با راهنمای خود مشورت کنید تا در مورد روش خاموشی توصیه شده اطلاعاتی کسب کنید.

چالشی برای فراگیری 

 

  • دکمه شروع ، نوار وظیفه و Icon ها را در دسک تاپ ویندوز XP مشاهده کنید.

  • روی دکمه Start کلیک کنید ، و منوهای آبشار را مشاهده کنید.

  • از سیستم خارج شوید و بین کاربران جابجا شوید.

  • کامپیوتر خود را به درستی خاموش کنید.

 

مقدمه

در پایان این درس، شما باید بتوانید:

  • برنامه ها را از منوی استارت اجرا کنید

  • اینترنت اکسپلورر را از منوی استارت اجرا کنید

  • Outlook Express را از منوی Start اجرا کنید

 

کاوش برنامه ها

برنامه ها شما را قادر می سازند تا کار را روی کامپیوتر انجام دهید. به عنوان مثال، یک برنامه پردازش کلمه مانند WordPad به شما امکان می دهد یک سند اولیه ایجاد کنید. شما به راحتی می توانید یک برنامه را از منوی Start با استفاده از دکمه All Programs باز کنید.

برای باز کردن یک برنامه با استفاده از منوی استارت:

  • روی Start کلیک کنید.

  • روی همه برنامه‌ها کلیک کنید و نشانگر ماوس را تا زمانی که برنامه‌ای را که می‌خواهید باز کنید (آبی می‌شود) انتخاب کنید.

  • برای باز کردن برنامه ای که انتخاب کرده اید کلیک کنید. (به یاد داشته باشید، برنامه‌هایی که فلش‌های سیاه کوچک در کنارشان دارند، منوی آبشاری دیگری را باز می‌کنند. برای انتخاب خود کافی است نشانگر ماوس را بکشید.)

  • برای بستن یک برنامه، روی دکمه Close واقع در سمت راست بالای پنجره کلیک کنید.

 دکمه بستن پنجره

 

باز کردن یک برنامه برای مثال Wordpad

 

 راه اندازی اینترنت اکسپلورر از منوی استارت

اینترنت، انتخاب دیگری در منوی استارت، Internet Explorer را باز می کند. مرورگر وب همراه با ویندوز XP.

برای راه اندازی اینترنت اکسپلورر از منوی استارت:

  • روی Start کلیک کنید.

  • گزینه ی Internet را انتخاب کنید.

  • روی گزینه Internet Explorer کلیک کنید تا باز شود

  • برای بستن یک برنامه، روی دکمه واقع در سمت راست بالای پنجره کلیک کنید.

 دکمه بستن پنجره

 

* توجه: برای باز کردن یک صفحه وب باید به اینترنت متصل باشید تا بتوانید اینترنت اکسپلورر را باز کنید.

 

 راه اندازی Microsoft Outlook Express از منوی Start

ایمیل، یکی دیگر از گزینه‌های منوی استارت، Microsoft Outlook Express را باز می‌کند، سرویس گیرنده ایمیلی که همراه با ویندوز XP ارائه می‌شود.

  برای راه اندازی Outlook Express از منوی Start:

  • روی Start کلیک کنید.

  • Email را انتخاب کنید.

  • برای باز کردن Microsoft Outlook Express کلیک کنید.

  • برای بستن Outlook Express، روی دکمه Close واقع در سمت راست بالای پنجره کلیک کنید. دکمه بستن پنجره

 باز کردن برنامه Outlook Express

 

 

چالش!

  • ماشین حساب را در رایانه خود باز کنید. (در زیر All ProgramsAccessories قرار دارد.)

  • ماشین حساب را ببندید.

  • اینترنت اکسپلورر را از منوی استارت اجرا کنید.

  • اینترنت اکسپلورر را ببندید.

  • Outlook Express را از منوی Start اجرا کنید.

  • Outlook Express را ببندید.

 

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 15 مهر 1396برچسب:آموزش , ویندوز , XP , کامل , جامع , مقدماتی , متوسطه , پیشرفته , | 16:56 | نويسنده : نشان دار بی نشان |
صفحه قبل 1 صفحه بعد